Onder Coöperatie VGZ komen de merken VGZ, Univé Zorg, IZZ, IZA, UMC en ZEKUR te vallen. De merken Trias en SIZ verdwijnen eveneens en gaan per 1 januari 2012 op in het merk VGZ, dat dan ongeveer 2,2 miljoen verzekerden zal tellen.
Nieuw logo
Het veranderingsproces bij UVIT komt tot uiting in een nieuw logo voor VGZ en een nieuwe slogan: ‘Voor goede zorg zorg je samen’. Bestuurder Rob Hillebrand: “De nieuwe naam van het zorgbedrijf en het nieuwe logo passen bij onze veranderende identiteit. We zijn al lang geen administratiekantoor meer dat alleen maar polissen en declaraties verwerkt, en dat mag de wereld best weten. De Nederlandse zorgsector staat de komende jaren voor diverse grote uitdagingen. Met onze nieuwe koers willen we duidelijk maken dat wij er klaar voor zijn om die uitdagingen aan te gaan.”
Zorgverzekeringswet
Logo en slogan symboliseren de nadruk op samenwerking tussen klant, zorgverlener en verzekeraar, licht Hillebrand toe. Door de nieuwe Zorgverzekeringswet zijn de drie partijen veel dichter bij elkaar komen te staan. Samenwerking is nodig om de zorg goed, toegankelijk en betaalbaar te houden. (Zorgvisie – Berber Bast)
Lees ook:
UVIT scheidt zorg van schade
Zorgverzekeraar verantwoordelijk voor AWBZ
Zorgverzekeraar steeds vaker adviseur
wanneer hadden wij dit moeten horen of lezen wij hebben geen persoonlijk bericht gehad lijkt mij wel netjes naar je klanten toe
Hoeveel gaat deze nieuwe corporate identity kosten? Wat wordt de klant er beter van??