“We hebben vastgesteld dat schade en zorg twee totaal verschillende markten zijn”, verklaart een woordvoerder van Uvit. “Het idee van een propositie voor beide takken leek in eerste instantie erg logisch. Gaandeweg zijn we erachter gekomen dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.” Marktsegmentatie speelt hierbij een grote rol. “Op zorggebied zijn er vier grote spelers. Op het gebied van schade is de markt veel meer verdeeld en moeten we rekening houden met veel meer verschillende spelers.”
Topdown
Uvit richt de organisatie van bovenaf opnieuw in. De managementlaag was vorig jaar zomer al aan de beurt, legt de woordvoerder uit. Recentelijk kregen vierhonderd medewerkers van een vestiging in Alkmaar te horen dat de werkzaamheden op gebied van declaratieverwerking en klantenservice geconcentreerd zullen worden in Eindhoven en Gorinchem. Wat de reorganisatie exact zal betekenen, is overigens nog niet bekend. “Als we in mei de nieuwe cijfers presenteren, zal er ook meer bekend gemaakt worden over de plannen.” (Zorgvisie – Mark van Dorresteijn / Twitter)
Lees ook:
UVIT spoort meer zorgfraude op in 2010
UVIT biedt e-health aan in standaardpakket
Jeanette Horlings-Koetje nieuwe directeur Zorginkoop UVIT
Zorgvisie magazine
Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.
Als ze op d’r centjes moeten gaan letten-begint schijnbaar het automatisch leerproces.
20jaar geleden viel het op dat s’maandags, na het oplopen van een sportblessure op zondag, er in een keer niet meer gewerkt kon worden?