De belangrijkste reden is dat consumenten niet geïnteresseerd zijn of zelfs niet weten wat een EPD is. Uit een onderzoek blijkt dat slechts zeven procent van de Amerikaanse consumenten weet wat een persoonlijk EPD is.
Ziekenhuis
Patiënten die wel gehoord hebben van een EPD, kiezen vaker voor het EPD van het ziekenhuis of de arts. Zij kiezen hiervoor omdat de meeste medische informatie al in het EPD is opgeslagen, in tegenstelling tot Google Health waar alle informatie zelf in gezet moet worden. 15 procent van de patiënten vindt dit te veel werk.
Importeren
De derde reden is dat niet genoeg derde partijen toestemming gaven om hun medische informatie
te importeren in Google Health. Ook werkte Google niet samen met laboratoria waardoor patiënten hun testresultaten niet in Google Health konden opvragen.
Online afspraken
Ook hadden gebruikers van Google Health niet de mogelijkheid om via het EPD te communiceren met hun zorgverleners en ook konden ze geen afspraken maken via het systeem.
Privacy
Als laatste is de kwestie waar alle EPD’s mee te maken hebben: beveiliging en privacy. Hoewel Google zegt weinig zorgen en angst over privacy te horen, waren er toch consumenten die achterdochtig waren naar de redenen van Google om medische informatie te verzamelen. (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)
ICTzorg magazine
Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.
Lees ook:
Google stopt met Google Health
Google presenteert upgrade van Google Health
Google maakt Google Health persoonlijker