Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Zorggroep Noord-Limburg wint reclameprijs

De tv-commercial over Groene Kruis Zorg van de Zorggroep Noord-Limburg heeft de Reclame Award 2006 van de regionale omroep L1 gewonnen. Het spotje, met dialectmuziek, was onderdeel van een brede campagne in oktober vorig jaar.

“Het medium tv leent zich bij uitstek voor het overbrengen van gevoel en emotie”, stelt Rob van Lee, hoofd communicatie van de organisatie van verzorgings- en verpleeghuizen en thuiszorg in en om Venlo. “Met name ouderen zien door de bomen het bos niet meer en voelen zich onzeker. Vandaar onze boodschap: ‘U kent het Groene Kruis van de wijkzuster al bijna honderd jaar. Wat er ook gebeurt, u kunt altijd op ons rekenen.’ In vakjargon: wij wilden de naamsbekendheid en het merkvertrouwen vergroten. Met als uiteindelijk doel een groter marktaandeel.”

Afgeven op concullega’s

De campagne werd tevens gevoerd via advertenties in regionale en lokale bladen, reclame op streekbussen, beletterde auto’s en draagtassen. De totale kosten lagen in de orde van honderdduizend euro. Zorggroep Noord-Limburg (marktaandeel dertig procent in de thuiszorg in de regio) concurreert vooral met Thuiszorg Noord-Limburg (marktaandeel zestig procent). Van Lee: “We gaan echter niet vergelijken met of afgeven op ‘concullega’s’ – zoals sommige anderen wel doen. Wie? Daar laat ik me niet over uit. Dat moet u elders maar eens navragen.” (Walter van der Hulst)

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.