Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Zorgvisie magazine, juli 2012

Mark van Dorresteijn
In het julinummer onder meer: de stijging van het aantal dementiepatiënten lijkt onstuitbaar, maar er ligt een Deltaplan klaar. Tien deskundigen adviseren het nieuwe kabinet. En marketing vraagt een zorgvuldige aanpak.
Zorgvisie magazine

Foto: Mieke Meesen

INTERVIEW

Buurtzorg treedt buiten zijn grenzen


Waar hij maar de kans krijgt, hervormt Jos de Blok de verpleegkundige (thuis)zorg.

Doen, laten en uitleggen

Tien experts adviseren waar het nieuwe kabinet moet doorpakken en waar gas terug te nemen. Heel belangrijk: leg duidelijk uit hoe en waarom.

Deltaplan tegen dementie

Een nationale aanpak van publiek-private samenwerking en internationaal onderzoek moeten de snelle stijging van het aantal dementerenden bedwingen.

Veranderen doe je zo

In Virginia Mason Medical Center zitten management en medisch specialisten op één lijn en is de patiëntenzorg beter en goedkoper geworden.

DOT biedt zo veel meer

Chrit van Ewijk van DBC Onderhoud kent de aanloopproblemen, maar steekt zijn hand in het vuur voor de zegeningen van het nieuwe financieringssysteem.

Koersen op zorginkoop

Politici dreigen de toekomst van de gezondheidszorg uit het oog te verliezen in hun ijver bezuinigingsdoelstellingen te halen en stemmen te winnen.

FOCUS MARKETING

  • Doodziek op tv

    De camera is overal, ook op de SEH. Lessen uit de commotie rond de tv-opnames in het VUmc.
  • Goede doelen

    Zorgverzekeraars dragen steeds vaker met marketing hun maatschappelijke rol uit.
  • Veelzeggende merken

    Een merk moet uitstralen wat de organisatie wil bereiken, en hoe.
  • Profileren in de ggz

    Wie en wat is belangrijk om uw doelgroep te bereiken?

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.