Zorgmanager ziet grootste valkuil bij verzuim over het hoofd

Je medewerker te snel weer volledig belasten bij het re-integreren. Dat is de verzuimfout die het meest gemaakt wordt door zorgmanagers.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Het is bij een burn-out belangrijk dat de werkgever het belang van de medewerker boven dat van de organisatie stelt.

Dit zegt psychologe Carien Karsten in een interview met Zorgvisie.  De auteur van burn-out boeken zoals Minder Druk traint onder andere zorgmanagers over hoe om te gaan met verzuim. Uit een onderzoek van CBS blijkt dat het ziekteverzuim in de zorg in het derde kwartaal van 2018 ten opzichte van een jaar eerder is gestegen van 4,9 procent naar 5,1 procent. Carien Karsten denkt dat zorgmanagers en zorgbestuurders een belangrijke  rol spelen bij het terugdringen van het verzuim: ‘De zorgmanager balanceert tussen twee belangen: die van de organisatie, die je draaiende moet houden, en het belang van de zorgmedewerker, die

0
904

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een proefmaand af en lees al onze premium artikelen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.