Congres Veranderende business – en verdienmodellen

Businessmodellen AFAS

De digitalisering verandert de zorg. Werkprocessen en verdienmodellen gaan op de schop. Kernbegrippen zijn mobiel, ambulante zorg, maatwerk, zorg op afstand als het kan en zorg dichtbij als het moet. Waar liggen de kansen voor uw zorgorganisatie? Wat verandert er aan de werkprocessen? Is uw verdienmodel nog houdbaar?

Op het congres “Veranderende business – en verdienmodellen in de zorg” krijgt u inzicht in:

  • De principes van nieuwe businessmodellen
  • Hoe u de transitie organiseert van een traditionele organisatie naar een netwerkorganisatie
  • Hoe u ervoor zorgt dat uw eigen businessmodel briljant wordt, en ook blijft

Programma: De impact van technologie op uw business- en verdienmodel in de zorg 

9.30 uur  Ontvangst deelnemers
10.00 uur  Korte opening
10.10 uur   Briljante businessmodellen

De betaalbaarheid en toegankelijkheid van goede zorg staat op het spel. Er is meer nodig dan kleine besparingen en verbeteringen. Dit vraagt om slimme modellen. Wat zijn de fundamenten van briljante businessmodellen en welke invloed heeft ICT hierop?

Jeroen Kemperman, auteur van het boek Briljante businessmodellen in de zorg.

10.50 uur   De traditionele organisatie is dood, leve het organisatienetwerk

Steeds vaker is een echte en open samenwerking tussen verschillende organisaties de oplossing voor problemen waar niet één afzonderlijke organisatie goed raad mee weet. Hoe organiseert u de transitie van een traditionele organisatie naar een organisatienetwerk? Hoe krijgt u alle partners mee?

Prof. Dr. Patrick Kenis, hoogleraar Universiteit van Tilburg

11.30 uur   Innovaties in de zorg moeten sneller

Wie neemt de centrale regievoering op zich om de innovaties te versnellen? En op welke manier?

Zorgverzekeraar

12.10 uur   Lunch 
13.00 uur     Kansen creëren voor nieuwe zorgmodellen

Het ‘Internet van medische Dingen’, kunstmatige intelligentie en E-health zijn voorbeelden van technologische ontwikkelingen die steeds meer terug te vinden zijn binnen zorginstellingen. Deze ontwikkelingen kunnen een grote bijdrage leveren aan de algehele gezondheid, maar gaan ook gepaard met de noodzaak om businessmodellen aan te passen. Welke kansen en mogelijkheden zijn er? Wat zijn de laatste technologische ontwikkelingen?

13:30 uur   Sensoren veranderen zorg én businessmodellen 

Slimme sensoren zorgen ervoor dat er compleet nieuwe businessmodellen ontstaan. Welke verschillende vormen van monitoring zijn er? Hoe vinden deze sensoren hun weg naar de gezondheidszorg én wat kunt u er dan mee?

FocusCura

14.10 uur    Ondernemerschap en `Social Return on Investment´ in de zorg

Individuen vinden vernieuwen vaak moeilijk. Het vraagt om samen aan iets te werken dat er nog niet is. Dat vereist visie en durf.  Philip Wagner gaat in op de wezenlijke betekenis van ondernemendheid voor individuen en ondernemerschap van organisatie. Hij gaat in op de ‘social return on investment’ die ondernemerschap in de zorg moet opleveren. Eerder beoordeeld met een 8,6

Philip Wagner, ondernemer/bestuurder Wagner Group

14:40 uur   Pauze
15.10 uur   Integratie van bedrijfsvoeringsprocessen
AFAS
15:40 uur   Hallo Dokter – Videoconsult met huisarts

Op 12 sept 2017 is de dienst Hallo Dokter live gegaan met het aanbieden van het Online Medisch Consult en de Persoonlijke Gezondheidsomgeving; een stap vooruit in ‘zorg op afstand en toch dichtbij’.  Waarom Hallo Dokter? Hoe steekt het model in elkaar? Welke voordelen levert dit model op voor dokters? En, hoe kunnen dergelijke toepassingen over de gehele breedte van de zorg ingevoerd worden?

Guido Maas, founder Hallo Dokter

15:55 uur Thuismeten met Sensire

De toestand van patiënten intensiever monitoren, terwijl ze daarvoor minder vaak naar het ziekenhuis hoeven te komen. Zorgverleners die elke patiënt op het juiste moment de passende zorg kunnen bieden. Met Thuismeten verbetert u de kwaliteit van de zorg, door deze onafhankelijk te maken van tijd en plaats

Maarten van Rixtel, Raad van bestuur Sensire

 16:15 uur  Afsluiting en gelegenheid tot netwerken

 

Dit programma is nog in ontwikkeling, houd de website in de gaten.

Jeroen Kemperman, Senior Manager Strategie, Programma's en Investeringen bij Achmea, divisie Zorg & Gezondheid

Na het afronden van zijn studie Bedrijfskunde aan de Rijks Universiteit Groningen heeft Jeroen gewerkt voor TSM Business School tot hij in 1998 begon bij Achmea. Hij werkt onder andere aan het doorgronden en realiseren van inspirerende businessmodellen in het algemeen en in zorg & gezondheid in het bijzonder.

Prof. Dr. Patrick Kenis, hoogleraar Universiteit Tilburg

Prof. Dr. Patrick Kenis is Hoogleraar Beleids- en Organisatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg en gasthoogleraar aan de Wirtschaftsuniversität Wien. Eerder werkte en woonde hij in BelgIië, Duitsland, Oostenrijk en Italië. Hij heeft een brede sociaal-wetenschappelijke onderzoekservaring op het gebied van organisaties, inter- en intra-organisatorische relaties en netwerken. De focus van zijn onderzoek richt zich vooral op de effectiviteit van de samenwerking in multi-organisatienetwerken. Op dat terrein heeft hij zowel een groot aantal publicaties op zijn naam staan alsook een groot aantal onderzoeksopdrachten uitgevoerd.

Prof. Drs. Philip Wagner, ondernemer/bestuurder Wagner Group

Philip Wagner heeft de Wagner Group ruim 25 jaar geleden opgericht. Daarnaast is hij hoogleraar Global Economy & Governance aan de ICUC. Hij verzorgt economische en maatschappelijke analyses en geeft advies op het gebied van ondernemerschap, bestuur en strategie aan organisaties.

Guido Maas, founder Hallo Dokter

Al in 2002 startte Guido Maas met het bedenken, door-ontwikkelen en uitschrijven van functionele modellen voor online medische consulten. In 2006 initieerde hij de denktank E-Health bestaande uit patiënten, (huis)artsen, specialisten/programmeurs, mediavertegenwoordigers en vele anderen. Deze inspanningen resulteerden in Hallo Dokter; het Online Medisch Consult en de Persoonlijke Gezondheidsomgeving.

Drs. Maarten van Rixtel, Raad van bestuur Sensire

Maarten van Rixtel is een zeer ervaren bestuurder met een enorme ervaring in care. Hij staat bekend als een groot pleitbezorger van E-health.

Jos Dijkers

Directeur Achmea Zorgparticipaties
AFAS Software is een dynamisch en eigenzinnig softwarebedrijf met ruim driehonderd enthousiaste medewerkers. Als Nederlands familiebedrijf ontwikkelt AFAS softwareproducten voor zowel de zakelijke als de consumentenmarkt op een maatschappelijk verantwoorde manier. Hierbij staan klanten, medewerkers, maatschappij en milieu centraal. Met het geïntegreerde softwarepakket zijn meer dan 10.000 organisaties in Nederland, België, Luxemburg en de Nederlandse Antillen volledig geautomatiseerd. Kwaliteit en visie zijn de pijlers van ons succes en deze principes stellen ons in staat om hoogwaardige softwareproducten te ontwikkelen, te verkopen en te ondersteunen .

Datum en locatie

Dinsdag, 13 februari 2018
Da Vinci Theater, AFAS Leusden

Klik hier voor de routebeschrijving.

Primaire doelgroep

Artsen en medisch specialisten, zorgmanagers, beleidsmedewerkers (van een maatschap), Raad van Bestuur, Raad van Toezicht, directeur, zorginkoopmanagers, projectleiders, kwaliteitsmanagers

Twijfelt u of u tot de primaire doelgroep voor het congres behoort, mail dan gerust naar willemijn.herfkens@bsl.nl.

Uw aanmelding wordt beoordeeld door de organisatie. Wanneer u niet behoort tot de primaire doelgroep, behouden wij ons het recht om contact met u op te nemen om uw aanmelding te bespreken. Dit is ook van toepassing op eventuele plaatsvervanger.

Tarieven

€ 269,- per persoon (excl. btw) | Vroegboekprijs t/m 1 januari
€ 299,- per persoon (excl. btw) | Standaardprijs* voor de primaire doelgroep

Twijfelt u of u tot de primaire doelgroep voor het congres behoort, mail dan gerust naar willemijn.herfkens@bsl.nl

Uw aanmelding wordt beoordeeld door de organisatie. Wanneer u niet behoort tot de primaire doelgroep, behouden wij ons het recht om contact met u op te nemen om uw aanmelding te bespreken. Dit is ook van toepassing op eventuele plaatsvervanger.

 

Contact

Klantenservice (inschrijving / aanmelding)
T: 030 – 638 3638
E: aanmelder@bsl.nl
Congres ontwikkelaar (inhoudelijke vragen)
Willemijn Herfkens
M: 06 – 19 00 06 04
E: willemijn.herfkens@bsl.nl
Eventcoördinator (logistieke vragen)
Leonie van Helten
T: 030 -638 36 59
M: 06 – 30 905 752
E: leonie.vanhelten@bsl.nl
Sales (sponsormogelijkheden)
Mark van der Kooij
T: 06 – 42 20 42 31
E:  mark.vanderkooij@bsl.nl


Annuleren

Een inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren. In geval van annulering tot uiterlijk 4 weken voor de opleidingsdatum, wordt een bedrag van € 50 wegens administratiekosten in rekening gebracht. Bij een meerdaagse masterclass of congressen met een deelnameprijs vanaf € 750 (excl. BTW) per persoon bedragen de administratiekosten € 250. De administratiekosten bedragen € 35 indien de kosten van de betreffende opleiding, cursus, workshop of training minder dan € 100 bedragen. In geval van annulering binnen 4 weken voor de opleidingsdatum wordt het volledig verschuldigde bedrag in rekening gebracht. De betreffende deelnemer kan zich in dat geval wel laten vervangen door een ander persoon.