Het bestuur van zorgorganisaties verwacht van HR dat zij het verschil maken op het gebied van strategische personeelsplanning, kennis over relevante wetgeving, digitalisering en vitaliteit. Maar hoe is dat mogelijk als HR druk is met worstelingen als personeelstekort, beperkte budgetten, vergrijzing en ziekteverzuim?
Om een duurzame toekomst van uw zorgorganisatie mogelijk te maken is een krachtig personeelsbeleid noodzakelijk. Om dit doel te realiseren krijgt u op 4 december tijdens dit congres 6 sleutels voor succesvol werken in de zorg aangereikt:
- Hoe u de strategische personeelsplanning op orde krijgt
- Digitalisering en automatisering in uw voordeel
- De flexibele schil: wat u moet weten over de wetten
- Hoe uw organisatie en medewerkers vitaal blijven
- Verkoop uzelf en uw organisatie
- Slimme aanpak voor leren en ontwikkelen
Streeft u naar een duurzame toekomst voor uw zorgorganisatie? Kom dan naar het congres!
Programma
Bekijk het programma van het congres Succesvol werken in de zorg
Interactieve openingsquiz door de dagvoorzitter
Hoe de opkomst en ondergang van retail de spiegel kan zijn naar de recruitmentbranche. Het enorme succes van Online trekt een wissel op het retail landschap, van verlaten winkelstraten en zelfs faillisementen tot gevolg. Gaan winkels dood of alleen winkels die outdated zijn? Aan de hand van spraakmakende voorbeelden neemt Paul Wilkens je bij de hand en benoemd de learnings uit retail en e-tail met een heldere spiegel naar de recruitment en HR branche. Tijdens deze sessie wordt ook direct duidelijk hoe jij deze learnings direct kan toepassen binnen de eigen organisatie. De knikkers zijn anders, maar het spel is hetzelfde.
De schaarste op de arbeidsmarkt veroorzaakt een grote druk op zowel mens als budget. De overlevingsmodus, die gericht is op de korte termijn, is ingeschakeld. Hoe komt u weer ‘in control’? En hoe voorkomt u dat er op de langere termijn opnieuw een probleem ontstaat?
Tijdens deze bijdrage leert u:
- Hoe u strategische personeelsplanning (SPP) zo handen en voeten geeft dat het geen papieren tijger wordt maar van toegevoegde waarde is;
- Hoe u uit de waan van de dag stapt, de blik naar buiten richt, koers bepaalt én vertaalt naar een toekomstbestendige personele strategie?
- En hoe u ervoor zorgt dat SPP niet stopt bij de analyse maar leidt tot effectieve interventies en resultaat?
Het arbeidsrecht wordt op 1 januari 2020 opnieuw ingrijpend gewijzigd. De Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) wijzigt de wetgeving voor oproepkrachten en payrolling aanzienlijk. Ook de wet Deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) blijft in ontwikkeling. Onze jurist praat u in 35 minuten bij over de belangrijkste wijzigingen en vertelt hoe u hier mee om kunt gaan.
Tevreden en betrokken medewerkers zijn productiever en gezonder. En, een vitale organisatie helpt ook bij het aantrekken van nieuw, talentvolle medewerkers. Actief werken aan het geluk van medewerkers, levert veel op. een zeer ervaren HR adviseur deelt haar sleutel tot vitaal en succesvol werken.
Tijdens deze lezing ontdekt u:
- waarom flexibiliteit voor werkgevers belangrijk is
- hoe u managers en teamleiders het beste ondersteunt
Eén van de meest belangrijke sleutels voor succesvol werken in de zorg is de communicatie, zowel intern als extern. Iedereen is zich daarvan bewust, maar hoe pakt dit uit in de praktijk?
Leer waar de verdieping zit en hoe u uzelf en uw organisatie kunt verkopen van een zeer ervaren communicatie- en marketingstrateeg.
Hoe voorkom je saaie sessies waar iedereen een 8 voor geeft, maar uiteindelijk niks mee gebeurt? Hoe zorgt u ervoor dat uw personeel bijblijft en ontwikkeling gaat omarmen?
Jeanne Bakker* geeft antwoorden op ‘No More Boring Learning’ met een slimme aanpak die zicht kenmerkt door opleidingskundig vernuft, energie, praktijkgerichtheid en humor.
*Eerder beoordeeld met een 9,3!
* Programma onder voorbehoud van wijzigingen
Joost Hoebink
Paul Wilkens
Hanneke Moonen
Ze heeft een rotsvast vertrouwen in de oplossingskracht van mensen in organisaties. Vanuit haar achtergrond Personeelwetenschappen en Gezondheidspsychologie kiest ze bij het begeleiden van groepen voor interactie, het delen van ervaringen en inzichten vertalen naar actie: energie en inspiratie!
Als spreker, adviseur, trainer en procesbegeleider geeft Hanneke SPP met veel plezier handen en voeten. In 2008 richtte zij adviesbureau Moon op. Moon deelt haar kennis graag: met het Hoe-boek voor SPP, publicaties, werkvormen, tools en train-de-trainer-trajecten. Meer weten? Op onze site vindt u relevante boeken, artikelen en filmpjes: https://www.moon-hrm.nl/publicaties/
Ginny Kessels
Jeanne Bakker
Hester Dijkstra - te Riet
Suzanne van Triest
Praktische informatie
Datum
Woensdag 4 december 2019
Locatie
AFAS, Leusden
Klik hier voor de routebeschrijving
Primaire doelgroep
Dit congres is bedoeld voor professionals in dienst van zorgorganisaties die zich bezig houden met HR, personeel en financiën.
Tarieven
299,- per persoon (btw vrij*) | Groepstarief bij 2 of meer deelnemers
349,- per persoon (btw vrij) | Standaardtarief voor de primaire doelgroep
449,- per persoon (btw vrij) | Commercieel tarief voor niet-primaire doelgroep
CEDEO erkend
Met dit klanttevredenheidsoordeel is de kwaliteit van onze congressen en masterclasses ruimschoots gewaarborgd. Cedeo is een onafhankelijke intermediair die opleidingsinstituten toetst. Lees meer over de CEDEO erkenning.
Btw-vrij door CRKBO registratie
Springer Media B.V., waarvan Bohn Stafleu van Loghum onderdeel uitmaakt, is als instelling geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs (CRKBO). Door deze CRKBO registratie mogen wij onze congressen btw-vrij aanbieden. Lees meer over de CRKBO registratie.
Meer informatie
Het inhoudelijke programma staat gelijk aan 5 uur studiebelasting. Er is geen voorbereiding noodzakelijk.
Heeft u vragen over:
..uw inschrijving of aanmelding?
Neem contact op met de klantenservice
T: 030 – 638 3638
E: aanmelder@bsl.nl
..de inhoud of het programma?
Neem contact op met Annemarie Kreijenbroek (projectleider)
T: 030 – 638 36 75
M: 06 – 19 26 96 54
E: annemarie.kreijenbroek@bsl.nl
..bereikbaarheid of andere logistieke vragen?
Neem contact op met Joanne Bijleveld (event coördinator)
T: 030 – 638 37 11
E: joanne.bijleveld@bsl.nl
Annuleren
Annulering dien je schriftelijk aan ons te melden. In geval van annulering tot uiterlijk 4 weken voor de datum van het congres of evenement wordt € 50 (incl. btw) in rekening gebracht. De administratiekosten bedragen € 35 (incl. btw) indien de kosten van het betreffende congres of evenement minder dan € 100 (excl. btw) bedragen. In geval van annulering binnen 4 weken voor de opleidingsdatum wordt het volledig verschuldigde bedrag in rekening gebracht. De betreffende deelnemer kan zich bij verhindering wel kosteloos laten vervangen door een ander.