Succesvol werken in de zorg

Voor een duurzame toekomst van uw zorgorganisatie!
Succesvol werken in de zorg

Succesvol werken in de zorg. Iedereen wil het, maar in de dynamiek van deze tijd blijft het lastig.

Het bestuur van zorgorganisaties verwacht van HR dat zij het verschil maken op het gebied van strategische personeelsplanning, kennis over relevante wetgeving, digitalisering en vitaliteit. Maar hoe is dat mogelijk als HR druk is met worstelingen als personeelstekort, beperkte budgetten, vergrijzing en ziekteverzuim?

Om een duurzame toekomst van uw zorgorganisatie mogelijk te maken is een krachtig personeelsbeleid noodzakelijk. Om dit doel te realiseren krijgt u op 4 december tijdens dit congres 6 sleutels voor succesvol werken in de zorg aangereikt:

  1. Hoe u de strategische personeelsplanning op orde krijgt
  2. Digitalisering en automatisering in uw voordeel
  3. De flexibele schil: wat u moet weten over de wetten
  4. Hoe uw organisatie en medewerkers vitaal blijven
  5. Verkoop uzelf en uw organisatie
  6. Slimme aanpak voor leren en ontwikkelen

Bekijk het programma >

Streeft u naar een duurzame toekomst voor uw zorgorganisatie? Kom dan naar het congres!

Programma

Bekijk het programma van het congres Succesvol werken in de zorg

9.30
Ontvangst, registratie en gelegenheid tot netwerken
10.00
Lees meer Sluiten
Opening

Interactieve openingsquiz door de dagvoorzitter

10.15
Lees meer Sluiten
Sleutel 1: Digitalisering en automatisering binnen recruitment

Hoe de opkomst en ondergang van retail de spiegel kan zijn naar de recruitmentbranche. Het enorme succes van Online trekt een wissel op het retail landschap, van verlaten winkelstraten en zelfs faillisementen tot gevolg. Gaan winkels dood of alleen winkels die outdated zijn? Aan de hand van spraakmakende voorbeelden neemt Paul Wilkens je bij de hand en benoemd de learnings uit retail en e-tail met een heldere spiegel naar de recruitment en HR branche. Tijdens deze sessie wordt ook direct duidelijk hoe jij deze learnings direct kan toepassen binnen de eigen organisatie. De knikkers zijn anders, maar het spel is hetzelfde.

10.45
Lees meer Sluiten
Sleutel 2: Hoe u de strategische personeelsplanning (SPP) op orde krijgt

De schaarste op de arbeidsmarkt veroorzaakt een grote druk op zowel mens als budget. De overlevingsmodus, die gericht is op de korte termijn, is ingeschakeld. Hoe komt u weer ‘in control’? En hoe voorkomt u dat er op de langere termijn opnieuw een probleem ontstaat?

Tijdens deze bijdrage leert u:

  • Hoe u strategische personeelsplanning (SPP) zo handen en voeten geeft dat het geen papieren tijger wordt maar van toegevoegde waarde is;
  • Hoe u uit de waan van de dag stapt, de blik naar buiten richt, koers bepaalt én vertaalt naar een toekomstbestendige personele strategie?
  • En hoe u ervoor zorgt dat SPP niet stopt bij de analyse maar leidt tot effectieve interventies en resultaat?

11.30
Pauze
12.00
Lees meer Sluiten
Sleutel 3: De flexibele schil: wat u moet weten over de wetten

Het arbeidsrecht wordt op 1 januari 2020 opnieuw ingrijpend gewijzigd. De Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) wijzigt de wetgeving voor oproepkrachten en payrolling aanzienlijk. Ook de wet Deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) blijft in ontwikkeling. Onze jurist praat u in 35 minuten bij over de belangrijkste wijzigingen en vertelt hoe u hier mee om kunt gaan.

12.45
Lunchpauze
13.45
Lees meer Sluiten
Sleutel 4: Hoe uw organisatie en medewerkers vitaal blijven

Tevreden en betrokken medewerkers zijn productiever en gezonder. En, een vitale organisatie helpt ook bij het aantrekken van nieuw, talentvolle medewerkers. Actief werken aan het geluk van medewerkers, levert veel op. een zeer ervaren HR adviseur deelt haar sleutel tot vitaal en succesvol werken.

Tijdens deze lezing ontdekt u:

  • waarom flexibiliteit voor werkgevers belangrijk is
  • hoe u managers en teamleiders het beste ondersteunt

14.30

Eén van de meest belangrijke sleutels voor succesvol werken in de zorg is de communicatie, zowel intern als extern. Iedereen is zich daarvan bewust, maar hoe pakt dit uit in de praktijk?
Leer waar de verdieping zit en hoe u uzelf en uw organisatie kunt verkopen van een zeer ervaren communicatie- en marketingstrateeg.

15.15
Pauze
15.30
Lees meer Sluiten
Sleutel 6: Slimme aanpak voor leren en ontwikkelen

Hoe voorkom je saaie sessies waar iedereen een 8 voor geeft, maar uiteindelijk niks mee gebeurt? Hoe zorgt u ervoor dat uw personeel bijblijft en ontwikkeling gaat omarmen?
Jeanne Bakker* geeft antwoorden op ‘No More Boring Learning’ met een slimme aanpak die zicht kenmerkt door opleidingskundig vernuft, energie, praktijkgerichtheid en humor.

*Eerder beoordeeld met een 9,3!

16.30
Afsluiting van de dag

* Programma onder voorbehoud van wijzigingen

Praktische informatie 

Datum
Woensdag 4 december 2019

Locatie
AFAS, Leusden

Klik hier voor de routebeschrijving

Primaire doelgroep
Dit congres is bedoeld voor professionals in dienst van zorgorganisaties die zich bezig houden met HR, personeel en financiën.

Tarieven
299,- per persoon (btw vrij*) | Groepstarief bij 2 of meer deelnemers
349,- per persoon (btw vrij) | Standaardtarief voor de primaire doelgroep
449,- per persoon (btw vrij) | Commercieel tarief voor niet-primaire doelgroep

CEDEO erkend
Met dit klanttevredenheidsoordeel is de kwaliteit van onze congressen en masterclasses ruimschoots gewaarborgd. Cedeo is een onafhankelijke intermediair die opleidingsinstituten toetst. Lees meer over de CEDEO erkenning.

Btw-vrij door CRKBO registratie
Springer Media B.V., waarvan Bohn Stafleu van Loghum onderdeel uitmaakt, is als instelling geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs (CRKBO). Door deze CRKBO registratie mogen wij onze congressen btw-vrij aanbieden. Lees meer over de CRKBO registratie.

Meer informatie
Het inhoudelijke programma staat gelijk aan 5 uur studiebelasting. Er is geen voorbereiding noodzakelijk.

Heeft u vragen over:

..uw inschrijving of aanmelding?
Neem contact op met de klantenservice
T: 030 – 638 3638
E: aanmelder@bsl.nl

..de inhoud of het programma?
Neem contact op met Annemarie Kreijenbroek (projectleider)
T: 030 – 638 36 75
M: 06 – 19 26 96 54
E: annemarie.kreijenbroek@bsl.nl

..bereikbaarheid of andere logistieke vragen?
Neem contact op met Joanne Bijleveld (event coördinator)
T: 030 – 638 37 11
E: joanne.bijleveld@bsl.nl

Annuleren
Annulering dien je schriftelijk aan ons te melden. In geval van annulering tot uiterlijk 4 weken voor de datum van het congres of evenement wordt € 50 (incl. btw) in rekening gebracht. De administratiekosten bedragen € 35 (incl. btw) indien de kosten van het betreffende congres of evenement minder dan € 100 (excl. btw) bedragen. In geval van annulering binnen 4 weken voor de opleidingsdatum wordt het volledig verschuldigde bedrag in rekening gebracht. De betreffende deelnemer kan zich bij verhindering wel kosteloos laten vervangen door een ander.