Congres Zorg & Finance 2018

Hoe financier je de zorg op de juiste plek?

Hoe ziet het toezicht van de NZa er de komende jaren uit? Welke besparing levert integrale samenwerking op? Ontdek de laatste ontwikkelingen op het gebied van financiering in de zorg tijdens het congres Zorg & Finance 2018. Leer van praktijkvoorbeelden, ontdek kansen voor financiering en ontvang quick-wins die u direct kunt toepassen in uw financiële administratie!

Laat u inspireren door dé experts op het gebied van Zorg & Finance! U krijgt praktische handvatten en leert welke rol toezicht de komende jaren speelt, de financiële voordelen van integrale samenwerkingen, hoe horizontaal toezicht in de praktijk werkt en hoe u verzekeraars overtuigt van de noodzaak om zorg te leveren zonder budgetplafonds.

Tijdens het congres Zorg & Finance krijgt u handvatten voor de toekomst:
  • Hoor hoe het toezicht van de NZa er de komende jaren uit ziet
  • Ontvang 8 concrete actiepunten voor besparingen door integrale samenwerkingen
  • Krijg tips & trucs voor het toepassen van horizontaal toezicht
  • Ontdek hoe u verzekeraars overtuigt van de noodzaak om zorg te leveren zonder budgetplafonds
  • Krijg oplossingen voor administratie en declaraties bij integrale samenwerkingen
Ervaringen van deelnemers:
‘Veel geleerd van de inspirerende sprekers. Hoog niveau van het plenair programma. Interessante ontmoetingen tijdens de pauzes.’
‘Het ketengericht samen brengen van zorgdisciplines!’
‘Inzicht over financiële problemen binnen zorg en oplossingen.’

Programma Congres Zorg & Finance 2018

09:00 uur
Ontvangst
09:30 uur
Opening programma
09:45 uur
Lees meer Sluiten
Het ziet het toezicht van de NZa er de komende jaren uit?

NZa verschuift de focus. Van reguleren en controleren naar samen realiseren.
Wat betekent dit in de praktijk?

  • Welke nieuwe vormen van bekostiging staan op de rol?
  • Welke ruimte komt er voor regionale en /of lokale diversiteit?
  • Hoe wordt de huidige regulering van schotten ontdaan?
  • Hoe wordt er toegewerkt naar (zorg)arrangementen die op uitkomsten zijn gebaseerd?

10:20 uur
Lees meer Sluiten
8 concrete acties voor besparingen door integrale samenwerkingen

Ontschotten van Nederlandse zorg loont. Kwaliteit en patiëntgerichte zorg nemen toe. Maar hoe kan dit gerealiseerd worden? SiRM heeft onderzoek gedaan en heeft 8 concrete acties en praktijkvoorbeelden.

11:00 uur
Netwerkpauze
11:30 uur
Hoe overtuig ik zorgverzekeraars om zonder budgetplafonds te werken?
12:15 uur
Netwerkpauze en lunch
13:15 uur
Lees meer Sluiten
Ronde 1 Kennissessies

1.1 Horizontaal toezicht in de praktijk
1.2 Financieel administratieve oplossingen voor integrale zorg
1.3 Zorgadministratie naar 2030!

Bekijk hier de inhoud van de kennissessies >>

14:15 uur
Lees meer Sluiten
Ronde 2 Kennissessies

2.1 Nieuwe vormen van bekostiging: Wijkverpleegkundige op de SEH
2.2 Praktijkcase voor de financiering van de integrale zorg
2.3 Beheersing van de inkomsten

Bekijk hier de inhoud van de kennissessies >>

15:15 uur
Netwerkpauze
15:45 uur
Integrale samenwerkingen: Een integraal tarief voor 10 jaar
16:30 uur
Netwerkborrel

* Programma onder voorbehoud van wijzigingen

Kennissessies 

1.1
Lees meer Sluiten
Horizontaal Toezicht, de energieke regierol vanuit de zorginstelling

De uitdaging is om Horizontaal Toezicht zo in te richten dat dit aansluit op het proces van de zorginstelling zelf. Registratie in één keer goed aan de bron. Er is hierbij ruimte voor maatwerk, maar die ruimte moet u wel op een energieke wijze zelf pakken. Uw eigen risico’s willen kennen en laten zien hoe die risico’s worden beheerst. Hoe pakt u dit aan in de praktijk? Een praktische, interactieve sessie rondom de invoering van Horizontaal Toezicht.

Na deze sessie weet u:

  • Hoe u de invoering van Horizontaal Toezicht aanpakt.
  • Wat de valkuilen rondom Horizontaal Toezicht zijn.
  • En gaat u naar huis met concrete tips.

1.2
Financieel administratieve oplossingen voor integrale zorg
1.3
Zorgadministratie naar 2030!
2.1
Nieuwe vormen van bekostiging: Wijkverpleegkundige op de SEH
2.2
Praktijkcase voor de financiering van de integrale zorg
2.3
Efficiënte financiële processen
AAG

Marian Kaljouw, voorzitter Raad van Bestuur NZa

Dr. M.J. (Marian) Kaljouw is sinds 1 juni 2015 voorzitter van de raad van bestuur van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Ze heeft een omvangrijke professionele en wetenschappelijke carrière in de zorg. Ze is gepromoveerd en publiceerde verscheidende wetenschappelijke artikelen. Zij was directeur van de Antoniusacademie van het St. Antonius ziekenhuis en lid van de transitiecommissie sociaal domein. Daarnaast bekleedde ze voor haar aanstelling bij de NZa diverse toezichthoudende en adviserende functies. In 2015 bracht zij het advies “Naar nieuwe zorg en zorgberoepen” uit.

Jan-Peter Heida, oprichter en partner SiRM

Jan-Peter Heida is partner bij SiRM, een economisch en strategisch adviesbureau met focus op de zorg. Jan-Peter werkt voor alle soorten partijen in de zorg; aanbieders, verzekeraars, overheid, brancheorganisaties en beroepsverenigingen. Hij werkte eerder bij McKinsey en (voorlopers van) ACM en NZa.

Sandra Hermsen, Manager Compliance & Risk Rijnstate

Sandra Hermsen RA is manager Compliance & Risk bij Rijnstate en vanuit die rol afgelopen jaren nauw betrokken geweest bij Horizontaal Toezicht in de Zorg. Rijnstate is hierbij één van de koploperziekenhuizen. Zij heeft een brede ervaring als accountant, adviseur, toezichthouder bij diverse organisaties.

Praktische informatie Congres Zorg & Finance 2018

Datum
Dinsdag 30 oktober 2018

Locatie
Hotel Utrecht

Klik hier voor de routebeschrijving

Tarieven
299,-    per persoon (excl. btw) | Collegatarief* voor aanmelding vanaf twee personen

349,-    per persoon (excl. btw) | Vroegboektarief* voor de primaire doelgroep t/m 31 aug. 2018
399,-    per persoon (excl. btw) | Standaardtarief* voor de primaire doelgroep
799,-    per persoon (excl. btw) | Prijs voor niet-primaire doelgroep

*Primaire doelgroep

Directie, raad van bestuur, raad van toezicht, hoofd en medewerkers financiën, hoofd en medewerkers financiële administratie, hoofd en medewerkers kwaliteit, hoofd en medewerker inkoop in de zorgsector.

Twijfelt u of u tot de primaire doelgroep voor het congres behoort, mail dan gerust naar annemarie.kreijenbroek@bsl.nl.

Uw aanmelding wordt beoordeeld door de organisatie. Wanneer u niet behoort tot de primaire doelgroep, behouden wij ons het recht om contact met u op te nemen om uw aanmelding te bespreken. Dit is ook van toepassing op eventuele plaatsvervanger.

Contact

Klantenservice (inschrijving / aanmelding)
T: 030 – 638 3638
E: aanmelder@bsl.nl
Congres ontwikkelaar (inhoudelijke vragen)
Annemarie Kreijenbroek
T: 030 – 638 36 75
M: 06 – 19 26 96 54
E: annemarie.kreijenbroek@bsl.nl
Eventcoördinator (logistieke vragen)
Eefje Korten
T: 030 -638 36 53
M: 06 – 21 35 57 59
E: eefje.korten@bsl.nl
Sales (sponsormogelijkheden)
Mark van der Kooij
T: 06 – 42 20 42 31
E:  mark.vanderkooij@bsl.nl


Annuleren

Een inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren. In geval van annulering tot uiterlijk 4 weken voor de opleidingsdatum, wordt een bedrag van € 50 wegens administratiekosten in rekening gebracht. Bij een meerdaagse masterclass of congressen met een deelnameprijs vanaf € 750 (excl. BTW) per persoon bedragen de administratiekosten € 250. De administratiekosten bedragen € 35 indien de kosten van de betreffende opleiding, cursus, workshop of training minder dan € 100 bedragen. In geval van annulering binnen 4 weken voor de opleidingsdatum wordt het volledig verschuldigde bedrag in rekening gebracht. De betreffende deelnemer kan zich in dat geval wel laten vervangen door een ander persoon.