Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Incompany trainingen van Quasir: leren op maat

Quasir
Quasir biedt incompany trainingen aan voor organisaties in de zorg en welzijn. Denk hierbij aan herstelgericht werken; calamiteitenonderzoek, klachtenmanagement; Wzd voor professionals, Sspiegelgesprekken, Omgaan met agressie etc.. Allemaal praktijkgericht, verzorgd door professionals in het vak en afgestemd op uw team. Zo blijft een team zich ontwikkelen en verbetert u de kwaliteit van zorg.

Quasir is sinds 1987 hét expertisecentrum voor klachten, calamiteiten en geschillen in de zorg- en welzijnssector. Met de Quasir Academy biedt het praktijkgerichte incompany trainingen die organisaties helpen bij het verbeteren van zorgkwaliteit, cliënttevredenheid en medewerkersveiligheid.

Spiegelgesprekken: leren van cliënten

Spiegelgesprekken, begeleid door een professional van Quasir, zijn een effectieve methode om via directe feedback van cliënten en mantelzorgers inzicht te krijgen in de kwaliteit van zorg. Zorgmedewerkers luisteren, zonder te reageren, naar hun ervaringen en adviezen. Deze gesprekken helpen zorgorganisaties om hun dienstverlening beter af te stemmen op de wensen van cliënten, nieuwe behoeften te signaleren en verbeteringen door te voeren. Quasir ondersteunt bij de voorbereiding en begeleiding van deze gesprekken. De zorgorganisatie is verantwoordelijk voor planning, uitnodigingen en verslaglegging. De uitkomsten vormen de basis voor teamreflectie en verbeterplannen.

Omgaan met agressie in de zorg

Agressie en geweld richting zorgverleners neemt toe. De eendaagse training “Omgaan met Agressie en Geweld in de Zorg” biedt medewerkers handvatten om agressie te herkennen, grenzen te stellen en effectief te reageren. Door praktische oefeningen en het delen van ervaringen leren deelnemers hoe zij zichzelf en anderen kunnen beschermen en escalaties kunnen voorkomen.

Wet zorg en dwang: verdieping voor professionals

Voor organisaties die te maken hebben met onvrijwillige zorg is de training “Wet zorg en dwang voor professionals” essentieel. Deze training richt zich op de praktische toepassing van de wet, waarbij deelnemers werken met eigen casuïstiek. Onderwerpen zoals het voorkomen van dwang, de rol van de Inspectie en tuchtzaken komen aan bod. De training wordt verzorgd door ervaringsdeskundigen met uitgebreide kennis van de wet en de praktijk.

Waarom kiezen voor Quasir?
Quasir onderscheidt zich door haar onafhankelijkheid, vakbekwaamheid en integriteit. De trainingen zijn praktijkgericht en afgestemd op de specifieke behoeften van uw organisatie. Door te investeren in de ontwikkeling van uw medewerkers en het verbeteren van de cliënttevredenheid, draagt u bij aan de kwaliteit van zorg en welzijn binnen uw organisatie.

Meer informatie

Wilt u meer weten over de incompany diensten van Quasir of een training op maat organiseren? Neem contact op met Siberta Hassing van deQuasir Academy via 085-4874012 of academy@quasir.nl. Samen werken we aan betere zorg door leren van klachten en calamiteiten.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.