Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

IT-bedrijven bestrijden Mexicaanse griep met crisismaatregelen

Mario Gibbels
Multinationals strijden tegen de Mexicaanse griep. Praktisch daarbij is dat ze besparingsmaatregelen voor de economische crisis opnieuw kunnen gebruiken, zo meldt het Belgische ITprofessional.

Over het einde van de vakantie maken de bedrijen zich in het bijzonder zorgen. Als alle werknemers terugkeren uit vakantie, kan het zijn dat er eentje besmet is. Die kan dan wel eens het hele bedrijf aansteken. Niet alleen vervelend voor de werknemers, maar ook voor de klanten.

De grote bedrijven vaardigen protocols uit met richtlijnen voor de werknemers. Het gaat verder dan vanzelfsprekendheden over hoesten en handen geven. Een werknemer met symptomen wordt in veel gevallen verzocht thuis te blijven om zijn virus niet aan collega’s door te geven.

“Als iemand Mexicaanse griep blijkt te hebben, dan wordt nagegaan met wie hij contact heeft gehad”, vertelt Dirk Rosier van hostingaanbieder Easynet. “Die mensen moeten dan thuisblijven en kunnen nog verder werken met videoconferencing.”

Ook netwerkspecialist Juniper vraagt mensen thuis te blijven als ze symptomen hebben. Om het risico op besmetting nog te verminderen, wordt het internationaal reizen zelfs afgeraden. Hoe minder luchthavens je bezoekt, des te kleiner de kans op besmetting, luidt de redenering.

Videoconferenties en minder reizen: hier zien we twee maatregelen terugkomen die tijdens de crisis al werden aangehaald als besparingsmaatregel. Deze keer niet om (ICTzorg)

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.