Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Cliënten Zorggroep Almere gebruiken graag e-health

Ruim 80 procent van de geënquêteerde cliënten van Zorggroep Almere maakt gebruik van het online aanvragen van herhaalrecepten. Dat blijkt uit een enquête die Zorggroep Almere hield onder cliënten. Bijna 30 procent geeft aan wel eens een vraag te stellen aan een hulpverlener via internet. Ongeveer 45 procent geeft aan dit in de toekomst te willen doen. Bijna 30 procent geeft aan wel eens een vraag te stellen aan een hulpverlener via internet. Ongeveer 45 procent geeft aan dit in de toekomst te willen doen.
Cliënten Zorggroep Almere gebruiken graag e-health

Andere vormen van vragen stellen, bijvoorbeeld via chat of skype, zijn met respectievelijk 18 en 9 procent minder in trek.

De meeste inzenders (zo’n 60 procent) vinden e-health gemakkelijk omdat ze niet afhankelijk zijn van kantoortijden. Zo’n 15 procent geeft aan het omzeilen van wachttijden aan de telefoon als grootste voordeel gezien. Ook zo’n 15 procent ervaart als groot voordeel dat gezondheidszorg met e-health vanuit huis is te regelen. Zeven procent van de inzenders zegt dankzij e-health sneller van de klachten af te zijn. (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)

ICTzorg magazine

Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.

Lees ook:

Zorggroep Almere start online fysiotherapie
'E-health moet speciaal keurmerk krijgen in ggz'
Britse ziekenhuizen gaan werken met e-health cloudprogramma

Annelies Vermeulen

Gerelateerde tags

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden