Buurtzorg is hiermee voor het derde jaar op een rij uitgekozen tot de beste werkgever in de zorg. In het algemene klassement van bedrijven van meer dan 1000 medewerkers staat buurtzorg op de tweede plek, net onder winnaar KLM Royal Dutch Airlines. Buurtzorg laat weten: ‘Buurtzorg is het meest trots op het feit dat medewerkers achter de visie van Buurtzorg staan en hun werk als erg zinvol ervaren. Dat zorgt voor gelukkige mensen: cliënten en collega’s.’
NSDSK
Opvallend is dat NSDSK vorig jaar nog op de veertigste plaats stond en dit jaar de derde plek heeft bereikt. De stichting schrijft hierover: ‘De allerhoogste score in ons medewerkers onderzoek gaat over de stelling: ‘Ik doe zinvol werk’. Deze stelling scoort een 9,2. Dat betekent dat onze medewerkers zien hoe belangrijk dit werk is en ook hoe belangrijk zij zelf zijn. Want de NSDSK staat of valt met haar medewerkers. Wij zijn een relatief kleine zorgaanbieder met een informele cultuur. De collega’s kennen elkaar, de lijnen zijn kort en iedereen weet dat hij of zij ertoe doet. Bovendien, omdat we een goede naam hebben in de branche, lukt het ons om de beste professionals in het veld aan ons te binden.’
Wat heerlijk en zo verdiend. Ik ben al jaren met pensioen maar het vervult me met trots. Dit is wat de verpleging kan, wat ze is zodra er ruimte wordt geboden. Dank alle medewerkers van Buurtzorg en gefeliciteerd
Zeer terecht dat Buurtzorg zo goed scoort. Wij hebben zorg van het Buurtzorgteam Susteren ondervonden bij mijn schoonmoeder, een zeer gemotiveerd team dat onderling goed samenwerkt en die met hart en ziel werken.
van harte gefeliciteerd met dit mooie resultaat.
Olaf Wijman, De Zorgmarkt
hoe verder de zorgverlener van de zorg afstaat hoe meer die meer in zijn materiële zaken geïnteresseerd is dan in de zorgzaken van zijn cliënt