In de praktijk

Hoe is het om van zorgverlener 'opeens' patiënt te zijn? Hoe ervaar je de zorg als je 'aan de andere kant' zit? Laurens de Vries, bestuurder van Viattence, doet zijn verhaal.
Laurent de Vries: 'De arts sprak steeds in wij-vorm'

Een jaar geleden werkte het rechteroog van Laurent de Vries, bestuurder van Viattence, niet meer goed.

‘De huisarts dacht aan ouderdomsstaar en stuurde me door naar het ziekenhuis. Dat adverteerde op de website met een afspraak binnen een week. Voor mij kon het pas na vier weken. Zet dat dan niet op je website, denk ik dan. Het bleek geen staar, maar een beschadigd hoornvlies.

Ik werd doorgestuurd naar het Radboudumc, waar dé specialist zit voor dit probleem. De wachttijd was drie tot vier maanden, stond in een brief van het ziekenhuis. Het ziekenhuis zou me uitnodigen voor een

0
22

Wilt u onbeperkt toegang tot de Zorgvisie magazine artikelen?

De Zorgvisie magazine artikelen zijn exclusief voor onze Zorgvisie Professional abonnees. Deze abonnees ontvangen 12x per jaar een print exemplaar van Zorgvisie magazine en hebben volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website, inclusief het digitale archief van de printexemplaren van Zorgvisie magazine.

Hebt u een Zorgvisie Compact abonnement en wilt u ook alle magazine artikelen lezen? Dat kan, sluit dan uw abonnement over naar een Zorgvisie Professional abonnement.

Heeft u al een Zorgvisie Professional abonnement? Log dan hier in