Doel van het telefonieabonnement, dat samen met KPN is ontwikkeld, is de zorgprofessionals te stimuleren nieuwe communicatietechnologieën in te zetten, meldt Artsennet. VvAA en KPN garanderen dat de gebruiker altijd de maximaal mogelijke datasnelheid heeft. Als het toestel kwijtraakt, ontvangen gebruikers binnen vier uur een vervangend toestel. Op korte termijn zal VvAA mobiel ook de mogelijkheid bieden om de data op het toestel op afstand te wissen om gevoelige informatie te beschermen.
Arts en Apps
VvAA-mobielgebruikers krijgen toegang tot de app ‘Arts en Apps’. Door in de app de beroepsgroep te selecteren, krijgen de gebruikers een overzicht van apps die voor hen relevant zijn. Deze apps worden, in samenwerking met de artsenfederatie KNMG, gereviewd door de zorgprofessionals, zodat artsen van elkaar horen hoe de app bevalt.
Zorgvisie over medische apps
In het juni-nummer van Zorgvisie magazine legt onder andere Richard Faas, Innovatie & Business developmentmanager bij VvAA mobiel, uit wat medische apps kunnen bijdragen aan de verbetering van zorg. In het artikel gaat hij ook in op het telefonie-abbonement van de VvAA.