Is er nog wel tijd voor een praatje? Voor een kopje thee of een vriendelijk woord? Steeds minder vaak. Niet dat het zorgpersoneel niet wil, integendeel, maar de tijd ontbreekt.
EW facility Services springt bij, met het concept ‘Gastvrije schoonmaak’. Het bedrijf heeft jarenlange expertise met dienstverlening in de hospitality-branche, en weet dus wat er nodig is om mensen zich thuis te laten voelen. En waarom dat niet ook toepassen in de zorg?
In deze aflevering van Partners voor Zorg vertelt Onno Smit, directeur zorg bij EW Facility Services, over wat ‘Gastvrije zorg’ inhoudt. Hoe je de grens bewaakt tussen medische handelingen, zorgtaken en facilitaire dienstverlening. Welke voordelen het oplevert voor het zorgpersoneel, de schoonmakers en in de eerste plaats natuurlijk de cliënt.
Dat gastvrijheid ervaren en je thuis voelen belangrijk is voor de cliënt staat buiten kijf. Dat vertelt Edgar Keehnen, ouderen marketingexpert, die ook aanschuift in de podcast. Edgar deed onderzoek naar het geluksbevinden van ouderen in een zorginstelling, en vertelt hoe belangrijk dat is voor het zo lang mogelijk gezond blijven van de patiënt. En daar profiteert uiteindelijk iedereen van.
Partners voor Zorg is wordt geproduceerd in samenwerking met partners van Skipr en Zorgvisie.
Presentatie & Montage: Paul Sanders
Formatontwikkeling: Paco Podcast