Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Agenda

Congres: Een nieuwe kijk op zorg

De Reehorst, Ede
147 Algemeen

Details evenement

23 november 2012
09:30 uur
De Reehorst, Ede
Congressen MetZorg

Voor verpleegkundigen, verzorgenden, teamleiders en managers in de zorgsector

Werken in de gezondheidszorg kan psychisch en fysiek zwaar zijn. Omdat je het gevoel hebt dat er te weinig personeel is, je vindt dat er te weinig tijd is om iedereen goed te helpen of te verzorgen en omdat je vaak met pijn, angst en verdriet te maken krijgt. Wat op zulke momenten kan helpen is om op een andere, nieuwe manier naar jezelf, je werk en je omgeving te kijken. Maar hoe doe je dat? Tijdens dit congres bieden we je praktische tips en oplossingen, en zijn de kernwoorden:

- What you see is NOT always what you get!

- Het moet anders, maar hoe!

- Laat je niet ondersneeuwen! Zorg ervoor dat je gezien en gehoord wordt.

- Durf uit het karrenspoor te gaan en de zorg te verbeteren!

- Samen sterk voor de patiënt en de cliënt!

Met:

Rob Mollien en Emiel Lensen
Wat Rob en Emiel in huis hebben, heeft u mogelijk al gezien op televisie, bijvoorbeeld in De Wereld Draait Door, Pauw en Witteman of de TV Show. Tijdens het congres “Een nieuwe kijk op zorg” bieden Rob en Emiel u een unieke en verrassende mix van oplossingsgericht denken, optische illusies, scherpe discussies en eyeopeners. Het doel? Je ervan bewust maken dat je op verschillende manieren naar iets kunt kijken. Is wat je ziet wel de werkelijkheid, en zien anderen wat jij ook ziet, of zien ze juist iets anders? Rob en Emiel leren je beter omgaan met je energie en veranderingen door te voeren. Dit congres geeft je een nieuwe blik op je organisatie, afdeling en processen.

Ron Groothuis
Ron Groothuis is locatiemanager Randerode Revalidatie en Dagbehandelingen en manager Innovatie en Communicatie bij de Zorggroep Apeldoorn en omstreken. Daarnaast is hij vrijgevestigd trainer, coach en auteur. Hij is bezig met de ontwikkeling van een nieuw zorgconcept waarin niet ‘het zorgen voor’ maar ‘het ervoor zorgen dat’ centraal staat. In de zorgsector verschilt de gast (patiënt, cliënt) in één belangrijk opzicht van de gast van bedrijven en andere organisaties, namelijk dat hij als grootste wens heeft geen gast te willen zijn. En dat terwijl hij wel als gast behandeld wil worden… Hoe kun je omgaan met dit spanningsveld zonder je te laten ondersneeuwen?

Voor wie
Het congres is bestemd voor alle verpleegkundigen, verzorgenden, teamleiders en managers in de zorgsector