Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Agenda

Seminar ‘Profilering in een veranderend zorglandschap’

Postillion Hotel, Utrecht Bunnik
134 Algemeen

Details evenement

23 mei 2013
12:30 uur
Postillion Hotel, Utrecht Bunnik
Wisse Kommunikatie
0264431523
€ 325,- (exclusief BTW) per persoon

In het huidige zorglandschap met al zijn uitdagingen en kansen wordt een heldere profilering steeds belangrijker. Iedere zorginstelling krijgt immers in toenemende mate te maken met cliënten die zelf kiezen voor bepaalde diensten op basis van kwaliteit, beleving, ervaring en toegankelijkheid.

Ook uw zorginstelling moet laten zien waar ze voor staat. Wat hebt u te bieden? Hoe onderscheidt u zich van uw concurrent met een gelijkwaardig productaanbod? En hoe ontwikkelt u een voorkeurspositie?

In ons seminar ‘Profilering in een veranderend zorglandschap’, dat we op donderdag 23 mei organiseren, gaan we in op deze vragen. Het seminar is bedoeld voor bestuurders, directeuren, afdelings- of teamleiders en communicatiefunctionarissen van zorginstellingen die beroepshalve te maken krijgen met profilering.

Organisator: PR Toolbox
Datum: donderdag 23 mei
Tijd: 12:30 - 17:30 uur. Aansluitend is er tijdens de borrel volop gelegenheid tot netwerken

Onderwerpen en sprekers

  • Bernadet Naber, persvoorlichter van ActiZ, schetst de kaders van het regeerakkoord en de invloed die dit akkoord kan hebben op het zorglandschap. Ook gaat zij in op de manier waarop ActiZ haar leden kan ondersteunen zich zo goed mogelijk te profileren, zowel naar cliënten als naar overheden
  • Organisatiedeskundige Paul van Straelen laat zien hoe veranderings- en profileringstrajecten organisatorisch ingevuld kunnen worden
  • Jeannot Waaifoort -met opdrachtgevers als Landelijke Huisartsen Vereniging, Leger des Heils en HVO-Querido- bespreekt waarom juist een zorgorganisatie de tijdgeest centraal moet stellen in de communicatie en hoe deze invalshoek de profilering beïnvloedt
  • Marion Schmitz, manager communicatie, marketing en Planetree van Sevagram, gaat in op de organisatorische en communicatieve uitdagingen van het Planetree-concept waarbij de overgang naar mensgerichte zorg centraal staat
  • Serge Beckers, managing consultant van Wisse Kommunikatie behandelt het marketingcommunicatieplan inclusief middelen en praktische tips. Naast de traditionele middelen komen mediarelaties, reputatiemanagement en social media aan bod.

Meer informatie over het programma en aanmelding:  http://www.wisse-worldcom.nl/nl/nieuws/uitnodiging-seminar-profilering-in-een-veranderend-zorglandschap/