Administratie kost kwart tijd van zorgpersoneel

Zorgpersoneel in de care besteedt gemiddeld 25 procent van de werktijd aan papierwerk. Zelf vinden medewerkers in de uitvoering 15 procent acceptabel. Dat blijkt uit een enquête van Berenschot onder 2200 medewerkers in de care.
Administratie_Fotolia_82838733_Subscription_450.jpg
Foto: Fotolia

Het onderzoek van Berenschot richt zich op de administratieve belasting van zorgpersoneel in het primaire proces in de langdurige zorg. Aan de enquête hebben 2200 mensen meegedaan die werken in de verpleging en verzorging, de gehandicaptenzorg en de geestelijke gezondheidszorg. Het gaat voornamelijk om verzorgenden en verpleegkundigen. Andere functies zijn begeleiders in de dagbesteding en behandelaars, zoals logopedisten, fysiotherapeuten, ergotherapeuten en verpleeghuisartsen. Ze besteden gemiddeld 25 procent van hun tijd aan papierwerk, zoals het bijhouden van het cliëntendossier, het opstellen van rapportages en de correspondentie met familie. Ze geven aan dat 15 procent een acceptabel percentage zou zijn. Tussen de

2
186

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.