9 tips voor zorgmarketing anno 2015

Zorgprofessionals vinden de vraag of zij de patiënt centraal zetten overbodig. Maar voor zorgaanbieders, verzekeraars en patiënten is het nog zoeken naar hun houding in het veranderende zorglandschap.
Erik de Gier

Vraag een huisarts, thuiszorgmedewerker of chirurg of hij/zij de patiënt centraal zet en je krijgt een volmondig ‘ja’. Zorgprofessionals mogen de vraag overbodig vinden, zorgaanbieders, verzekeraars en patiënten zijn op zoek naar een nieuwe houding nu er zoveel verandert in de zorg. Buurtzorg lijkt met zijn platte, persoonlijke organisatie die nieuwe houding gevonden te hebben. Alexander Monro, Het Borstkankerziekenhuis is een ander voorbeeld van een organisatie die vanaf nul begonnen is en naast het bieden van de beste zorg ook alle mogelijke marketingtechnieken uit de kast heeft gehaald echt contact te leggen met de patiënt.

Patient journey

Om de patiënt

6
94

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.