Hoe voorkomen we uitval in de zorg?

Zorg en welzijn zijn essentieel. Met raad en daad geeft Loyalis de antwoorden op vragen die spelen bij de sociale zekerheid. Zo steunen zij de zorg.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

In 2020 is het meer dan duidelijk geworden hoe noodzakelijk de zorg is. De zichtbaarheid van het werk in de zorg is enorm gestegen en Nederland steekt de waardering voor zorgprofessionals niet onder stoelen of banken. Loyalis (een merk van a.s.r.) wil deze sector graag helpen door hun zorgen op het gebied van inkomen en arbeidsvermogen weg te nemen. Niet alleen door inkomensrisico’s af te dekken bij arbeidsongeschiktheid, maar ook door een gids te zijn voor werkgevers en werknemers in de complexe wereld van sociale en inkomenszekerheid.

“Loyalis zorgt met dienstverlening op maat voor antwoorden op alle inkomensvragen die in bepaalde situaties – en zeker nu in deze abnormale tijd – urgent worden”, vertelt Rien Arts, directeur Marketing & Sales van Loyalis. “Preventie van onnodige uitval is daarbij een belangrijk uitgangspunt, want daarmee kun je problemen voorkomen. Onze expertise over inkomen en zekerheid voorziet in een grote behoefte, want de regelgeving omtrent sociale zekerheid is ingewikkeld en wordt door nieuwe ontwikkelingen eigenlijk alleen maar complexer. Er is steeds meer behoefte aan een gidsfunctie, die wij graag vervullen. We bieden daarbij altijd het noodzakelijke maatwerk.”

Joost weet het

Loyalis bestaat uit meer dan 150 specialisten, die op een persoonlijke wijze werkgevers en werknemers door de regelgeving van de sociale zekerheid gidsen. Om de dienstverlening op het vlak van inkomenszekerheid en arbeidsvermogen te onderstrepen, heeft Loyalis de nieuwe slogan ‘Joost weet het’ gelanceerd. Joost staat voor de Loyalis-medewerker en heeft antwoord op elke prangende vraag over inkomen en zekerheid. Arts: “Dit laat goed zien dat we niet alleen verzekeringen in de markt zetten, maar ook adviezen geven en onze kennis en ervaring delen.”

In de campagne staat steeds op het voorhoofd van een werkgever of werknemer een vraag letterlijk op het gefronste voorhoofd geschreven. Voorbeelden van vragen zijn: ‘Hoe houd ik mijn medewerkers vitaal?’, ‘Welk risico loop ik bij uitval van mijn personeel?’ of ‘Als ik ziek word, of jij? Hebben we dan nog genoeg inkomen?’. Maar er kunnen ook tal van andere vragen zijn over inkomen waar zorgen over ontstaan. Die frons neemt Loyalis graag weg. “Een klant van Loyalis verdwaalt nooit meer in de complexe wereld van sociale en inkomenszekerheid”, vertelt Arts. “En dat zorgt voor rust en een betere balans.”

Wij helpen u uw inkomen te beschermen

Inkomen is een belangrijke pijler onder uw bestaan. Het zorgt ervoor dat u noodzakelijke, maar ook leuke uitgaven kunt doen. We helpen u uw inkomen te beschermen bij onverwachte gebeurtenissen zoals arbeidsongeschiktheid. Zo bent u altijd zeker van een goed inkomen en voorkomt u geldzorgen. Maar liever nog zetten we in op het voorkomen van uitval. Door te investeren in vitaliteit, als ook in kennis, werkomgeving en -balans. Maar preventie écht goed aanpakken is een flinke klus. En een klus op maat. We hebben de expertise in huis om hierbij te helpen.

Wilt u meer weten? Maak kennis met ons via loyalis.nl/partnerindezorg

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.