ECE kreeg het predikaat ‘slecht’ van de Consumentenbond in het juli/augustus nummer van de Consumentengids. Volgens de rechter is het onderzoek van de Consumentenbond onzorgvuldig en onrechtmatig uitgevoerd.
Bericht
Het persbericht dat de Consumentenbond verstuurde naar aanleiding van zijn onderzoek, kon volgens de rechter ook niet door de beugel. De kop van het bericht luidde: ‘Inspectie moet ingrijpen bij ooglaserklinieken’, en wekte volgens de rechter de suggestie van een ongeoorloofde situatie. ECE werkt echter volgens de door de wet gestelde eisen.
Schadevergoeding
Volgens ECE was de impact van de berichtgeving van de Consumentenbond schadelijk voor haar imago. De ooglaserkliniek kwam niet alleen negatief in het nieuws maar zegt ook forse financiële schade te hebben geleden. Het bedrijf eist nu een schadevergoeding van de Consumentenbond. (ZorgVisie – Wouter van den Elsen)
Lees ook:
– ‘Inspectie moet ooglaserklinieken aanpakken’
– Omstreden oogarts over kort geding
– Consumentenbond rectificeert uitkomst
Links: