Net als alle ggz-organisaties kampt ook GGNet met een hoog no-show percentage. Dat brengt veel kosten met zich mee. Via de SMS-reminders hoopt GGNet het aantal no-shows te verminderen. “Het mes snijdt aan twee kanten”, zegt informatiemanager Arnoud Vaanholt. “Onze insteek is primair om extra service te bieden aan cliënten. Aan de andere kant willen we met deze SMS-dienst het aantal no-shows verlagen”. De organisatie verwacht minimaal 50 procent minder no-shows. “Dat zal een positief effect hebben op de uitgevoerde ambulante behandelingen, zowel kwantitatief door betere doorstroming als kwalitatief, doordat stabielere intensievere samenwerking kwaliteit van zorg verhoogt.” (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)
ICTzorg magazine
Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.
Lees ook:
GGNet maakt EPD beschikbaar via ZorgComputercentrum
GGNet kiest voor MyHealth Online
GGNet kiest voor PSYGIS Quarant
Hoe is de proef verlopen?