De huidige manier van plannen is niet toereikend voor Koninklijke Visio, omdat de medewerkers niet optimaal worden ingeroosterd. Lies de Jong, directeur Wonen en Dagbesteding van Koninklijke Visio: “Hierdoor moeten er teveel openstaande diensten ad-hoc opgelost worden en is de inzet van uitzendbureaus soms onvermijdelijk.”
Efficiënte planning
Met ORTEC wil Koninklijke Visio komen tot een optimale en efficiënte planning met oog voor wat de cliënt nodig heeft: “Ofwel, passend bij de individuele hulpvraag van de cliënt en de daarbij behorende indicatie”, licht Lies de Jong toe. “Dit betekent natuurlijk ook dat de planning toegespitst wordt op de capaciteiten van de medewerkers. ORTEC Harmony sluit naadloos aan op onze wensen. Het systeem is efficiënt en gebruiksvriendelijk.”
Zelfroosteren
Vanaf 1 juni wil Koninklijke Visio operationeel zijn met ORTEC Harmony en in oktober met de module ORTEC Harmony Capaciteitsplanning. “Waarschijnlijk zullen we dan in januari 2014 aan de slag gaan met Zelfroosteren”, denkt Lies de Jong. “Dit past helemaal bij deze tijd van flexibel werken. Daarvoor moeten we wel eerst centraal de basisroosters op orde hebben: wat en welke functies hebben we wanneer nodig. Volgens de analyse van PlanMen zouden we met een efficiëntere planning veel geld kunnen besparen die we voor andere doeleinden zouden kunnen gebruiken. Nog belangrijker is dat we daarmee in ieder geval de juiste zorg voor onze cliënten kunnen bieden.”
(Zorgvisie / ICTzorg – Mark van Dorresteijn | Twitter | Foto: Ortec )
Goed plan om het personeelsrooster te automatiseren, wij maken zelf gebruik van bedrijfsrooster.nl als <a title=’online personeelsplanning, werk roosters maken en urenregistratie’ href=’https://bedrijfsrooster.nl’>personeelsplanning online</a>.
Er zijn flink kosten bespaard door deze automatisering, het personeel kan makkelijk diensten wisselen onderling wat het personeel ook een groter gevoel van verantwoordelijk geeft.