Kwaliteitsmeting in de VV&T: van meetresultaten naar praktische verbeterpunten

De meeste verzorgings- en verpleeghuizen en thuiszorginstellingen genereren valide en betrouwbare kwaliteitsgegevens. De vertaalslag van deze meetresultaten naar praktische verbeterpunten en naar een verbeterd kwaliteitsbeleid, is helaas minder succesvol. Het spanningsveld tussen kostenbesparing en kwaliteitsverbetering speelt daarbij een grote rol.
Kwaliteitsmeting in de VV&T: van meetresultaten naar praktische verbeterpunten

Kwaliteitsmanagement kan echter een probaat middel zijn om de kosten van de zorg te bedwingen en terug te dringen. Hoe doen anderen dit? Welke hulpmiddelen kunnen ingezet worden om een verbeterprogramma op te stellen zonder kostenstijgingen? Deskundigen en betrokkenen uit de praktijk delen hun kennis met u en gaan tijdens de parallelsessies dieper in op uw specifieke vraagstukken.

Presentaties (powerpoint)

Parallelsessie Ike Westland

Plenaire presentatie Ike Westland

Ike Westland – Sturen op cliëntprestaties met behulp van PREZO

Coby Dekker – Hoe kun je succesvol verbeteren?

Dorothé van Maasacker – Kwaliteit van zorg vergelijkbaar maken in de VV&T.

Presentatie Ruth Pel

Informatie

Bestemd voor:

Algemeen management, kwaliteitsfunctionarissen, staf- en beleidsmedewerkers uit verzorgings- en verpleeghuizen en thuiszorginstellingen, zorginkopers en Wmo-functionarissen.

Datum:

Dinsdag 7 september 2010 van 9.30 – 16.30 uur

Meer informatie:

Meer informatie over het congres

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.