Feestelijk innoveren

De klassieker Good to great van de Amerikaanse managementgoeroe Jim Collins is nog zeer actueel. Meer dan vijftien jaar geleden is hij op zoek gegaan naar de succesfactoren van ondernemingen die bovengemiddeld presteren over een lange periode.
Foto: Herbert Wiggerman
Een van die factoren is het formuleren van een antwoord op de drie kernvragen: wat kunt u het best, waar gelooft u het meest in en wat is cruciaal voor uw economisch voortbestaan? Het zijn vragen die een organisatie dwingen om zich te bezinnen op activiteiten die echt belangrijk zijn. Ook hebben succesvolle bedrijven veel aandacht voor het werven van de beste mensen en ze duiken niet weg voor vervelende feiten. Hun bestuurders zetten een duidelijke koers uit waarbij ze erin slagen om gaandeweg te innoveren en niet schoksgewijs. Technologie vinden ze belangrijk maar het is geen doel op zich.
0
17

Wilt u onbeperkt toegang tot de Zorgvisie magazine artikelen?

De Zorgvisie magazine artikelen zijn exclusief voor onze Zorgvisie Professional abonnees. Deze abonnees ontvangen 12x per jaar een print exemplaar van Zorgvisie magazine en hebben volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website, inclusief het digitale archief van de printexemplaren van Zorgvisie magazine.

Hebt u een Zorgvisie Compact abonnement en wilt u ook alle magazine artikelen lezen? Dat kan, sluit dan uw abonnement over naar een Zorgvisie Professional abonnement.

Heeft u al een Zorgvisie Professional abonnement? Log dan hier in