Patiënten van het Meander MC kunnen met iPads in het ziekenhuis delen hoe zij hun ziekenhuisbezoek hebben ervaren. Met de resultaten hoopt het ziekenhuis continu de zorg verder te verbeteren.
Op elke polikliniek staan nu zuilen
U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan
Login of Maak een account aanOp elke polikliniek staan nu zuilen
BSL Media & Learning
Walmolen 1, 3994 DL Houten
Postbus 246, 3990 GA Houten
@Frank Conijn
Is het doel wel transparantie?
Zit het hem niet meer in het feit dat men de zorg en service van de afdeling – en het ziekenhuis – wil verbeteren. Daarnaast is volgens mij niet de feedback, maar de verbeterkracht van de afdelingen de kritische succesfactor!
Leuk voor Apple, maar worden de resultaten van de metingen ook openbaar? En zo ja, gebruiken alle ziekenhuizen dezelfde meetmethode? En wordt ook uitgevraagd hoe belangrijk men de aspecten vindt die met de negen vragen worden uitgevraagd?
Verder gaat het in de curatieve zorg primair om het pathologie- c.q. klachtenverloop, niet om de consumenttevredenheid die deze negen vragen lijken te meten. Meervoudig onderzoek laat zien dat de overgrote meerderheid van de patiënten daar zo over denkt.
Wellicht goed bedoeld dus, maar het bevordert de transparantie niet.