“Na zo’n reeks missers hoort een ziekenhuis alles uit de kast te halen om de gedupeerde patiënten zoveel mogelijk tegemoet te komen. Dat is hier echt niet het geval”, zegt directeur Jacques Loomans van Zorgbelang Noord-Holland in het dagblad.
Slechte vastlegging
Sinds de orthopedisch chirurg eind juli werd ontslagen, heeft het Waterlandziekenhuis een nazorgteam ingesteld maar verschillende patiënten klagen over deze gesprekken. “Je mag je verhaal doen, tijdens het gesprek zelf reageert men daar heel begripvol op, maar de verslaglegging is ontzettend slecht”, zeggen twee patiënten. Ze voelen zich achteraf weinig serieus genomen of vinden dat ze niets zijn opgeschoten.
Actiever opstellen
Loomans vindt dat het nazorgteam zich actiever moet opstellen. “Er is groot leed aangericht onder verantwoordelijkheid van het ziekenhuis. Het nazorgteam dient zich actief op de hoogte stellen en zelf met voorstellen te komen.”
‘Geheel ander beeld’
Bestuursvoorzitter Jack Jansen van het Waterlandziekenhuis reageert teleurgesteld op de kritiek. Jansen noemt het beeld dat de patiënten schetsen een geheel ander beeld dan zij tegenover het ziekenhuis geven. “Het ziekenhuis spant zich uiteraard tot het uiterste in om de patiënten zo goed mogelijk te helpen bij negatieve ervaringen. De mankracht van het nazorgteam is daartoe onder andere verdubbeld.” (Zorgvisie – Mark van Dorresteijn | Twitter)
Lees ook:
Klachten Waterlandziekenhuis ‘bleven hangen’
Waterlandziekenhuis stopt met rugkliniek
Waterlandziekenhuis ontslaat falende orthopeed
Zorgvisie magazine
Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.
zou het fijn vinden om meer info te krijgen in deze zaak ben zelf er ook niet goed uitgekomen in maastricht de zelfde klachten als de mense un het waterlandziekenhuis
mijn tel nm is 0624837115