Nederlanders vinden zorg niet klantvriendelijk

Veel mensen vinden de zorg in Nederland niet klantgericht, ook al had marktwerking dat moeten bewerkstelligen. Uit een gezondheidsmonitor komt naar voren dat mensen bijvoorbeeld een bezoek aan het ziekenhuis nu minder waarderen dan voorheen.

Bijna de helft van de patiënten voelt zich in het ziekenhuis een nummer. Dat maakte het onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy woensdag bekend. In het onderzoek klagen Nederlanders over gebrek aan respect, een tekort aan tijd en aandacht en lange wachttijden. Ze geven de zorgsector gemiddeld een 6,5 als rapportcijfer, een magere voldoende.

Personeel

Ook personeel in de zorgsector oordeelt negatiever dan voorheen. Ruim twee derde vindt zijn werk er niet leuker of efficiënter op geworden. Volgens het merendeel lijdt de kwaliteit van de zorg daaronder. (ANP)

Lees ook:

Internetvragenlijst goede klanttevredenheidsmeter

Slechte score klantvriendelijkheid ziekenhuizen

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.