Leverancier Identity Games uit Rotterdam denkt dat het spel populair is in de zorg omdat het een brede doelgroep aanspreekt. In het vakblad ‘Zorginstellingen’ licht account manager Tijn Hoendervangers het succes toe. “Zorginstellingen bestellen het spel geregeld met het idee dat bewoners het kunnen spelen onder het genot van echte bitterballen en bamihapjes. In dit spel zijn de fiches namelijk vervangen door lekkere snacks.”
Paul de Leeuw
Hoendervangers vertelt in ‘Zorginstellingen’ dat Identity Games een spel wilde ophangen aan een tv-persoonlijkheid en al snel bij Paul de Leeuw uitkwam. Niet in de laatste plaats omdat hij een spelletjesmens pur sang is en bovendien een publiek van jong tot oud aanspreekt. De Leeuw was nauw betrokken bij de ontwikkeling van het spel en vond het maar niets om alleen maar een fiche te kunnen winnen. Het moest iets speciaals worden en daarom zijn de fiches vervangen door bitterballen en bamihapjes. (Zorgvisie – Wouter van den Elsen)
Lees meer:
Dementerenden halen herinneringen op met spel
Zorgvisie magazine
Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.