Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

Uitvaartdiscount stunt met prijzen

Carina van Aartsen is redacteur bij Zorgvisie, Skipr en Qruxx. Ze schrijft over alle sectoren van de zorg, maar vooral over de ouderenzorg en eerste lijn. Omdat daar nu de grootste uitdagingen liggen: voor de zorg zelf maar ook voor de samenleving. Als aandachtsgebieden heeft zij de thema´s: governance, zorgverzekeraars en financiën.
De uitvaartmarkt is klaar voor een prijsstunter, vindt Uitvaartdiscount uit het Gelderse Overasselt. Het bedrijf biedt sinds enkele weken uitvaarten en crematies aan voor 1445 euro en is daarmee naar eigen zeggen de goedkoopste van Nederland.
Uitvaartdiscount stunt met prijzen

Graag goedkoop

Volgens Ewald Verhoeven van Uitvaartdiscount is er grote behoefte aan goedkope uitvaarten en duidelijke afspraken over de prijs. “De kosten van een uitvaart kunnen oplopen tot duizenden euro’s en dat is vaak een onaangename verrassing. Mensen houden het tegenwoordig graag goedkoop.”

‘Lidl’

Voor 1445 euro verzorgt het bedrijf een kist en overbrenging van uitvaartcentrum naar een crematorium. Verder is er geen poespas; er is geen dienst en de verstrooiing van de as vindt plaats zonder familie. Betalen moet vooraf. “We bieden dit pakket nu een paar weken aan en we hebben drie van deze crematies achter de rug.” De prijsstunt leidt tot positieve én negatieve reacties, beseft Verhoeven. “Maar boodschappen doe je bij de Albert Heijn of de Lidl. Dat hoeft met uitvaarten niet anders te zijn.” Uitvaartdiscount is een dochteronderneming van Monica Zeegers Uitvaartverzorging. Dat bedrijf was 20 jaar geleden de eerste uitvaartondernemer die uitsluitend vrouwen in dienst had. Verhoeven: “We zijn dus weer aan het pionieren.” (anp)

Lees ook:

Concurrentieslag in het mortuarium

Zorgvisie magazine

Ziekenhuislab heeft keurmerk terugConvenant eenheid van taal voor medische laboratoria ondertekendLaboratoriafusie Tjongerschans en KCL

Carina van Aartsen is redacteur bij Zorgvisie, Skipr en Qruxx. Ze schrijft over alle sectoren van de zorg, maar vooral over de ouderenzorg en eerste lijn. Omdat daar nu de grootste uitdagingen liggen: voor de zorg zelf maar ook voor de samenleving. Als aandachtsgebieden heeft zij de thema´s: governance, zorgverzekeraars en financiën.

2 REACTIES

  1. Goed plan. Het komt veelvuldig voor dat er misbruik gemaakt wordt van de kwetsbare positie van nabestaanden. Er is geen overzicht van tarieven en evenmin zicht op de juistheid van de gedeclareerde diensten.
    Zo blijken auto’s voor vervoer van de overledene urenlang te wachten bij het ziekenhuis…

  2. Lees alle reacties
  3. Ik vind het prima dat er in de uitvaartbranche concurrentie komt. hoe zo niet kies? De reguliere uitvaardorganisaties gedragen zich voor het oog (meestal) kies, maar nader bekeken is dat maar de vraag. De prijzen zijn gigantisch, bijv. een bloemstukje voor meer dan 100 euro. Ze maken misbruik van het feit dat nabestaanden op het moment dat ze zaken rond de crematie moeten regelen, zeer kwetsbaar zijn en zich niet in een positie ervaren om kritisch te zijn naar prijzen. Wie gaat nou bij het sterfbed van bijv. vader vraagtekens zetten bij de prijs van bijv. kist of bloemen? Het zou misschien goed zijn dat er concurrentie komt, maar misschien nog beter als er controle zou komen, of een onderwerp voor radar, consumentenbond, o.i.d.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.