‘Als echte West-Friezen hadden we deze prijs niet verwacht,’ zegt bestuursvoorzitter Arno Timmermans. ‘Uiteraard vinden we dit een groot compliment voor medewerkers. Zij zetten zich elke dag weer in om onze patiënten het allerbeste te bieden. In de eerste plaats op medisch gebied, maar ook als het gaat om bejegening en services.’
IPad
De jury roemt onder andere het feit dat het Westfriesgasthuis patiënten een iPad biedt, de samenwerking met sterrenkok Ron Blaauw om lekker ziekenhuiseten te serveren en het koken met regionale producten. ‘Maar uiteindelijk zit onze gastvrijheid vooral in alle aandacht hebben voor de patiënt. Daar draagt iedereen elke dag aan bij,’ aldus Timmermans.
Sterren
Dat is iets wat mevrouw Lucassen-Weijland uit Wervershoof niet verrast. ‘De verpleegkundigen zijn allemaal heel beleefd en geïnteresseerd. Er wordt goed voor mij en mijn bezoek gezorgd. Dus die vijfde ster is dik verdiend.’
Gastvrijheidszorg met Sterren is een waarderingssysteem voor de kwaliteit van de gastvrijheidszorg in zorginstellingen. Het doel is de kwaliteit van leven van patiënten te verbeteren door het stimuleren van goede gastvrijheidszorg. Jaarlijks dingen 170 zorgaanbieders mee naar een ster waarbij vijf het hoogst haalbare is. Het Westfriesgasthuis begon in 2010 met twee sterren.
Facility Management in de Zorg
Op dertig juni a.s. organiseert Zorgvisie ‘Facility Management in de Zorg’.Hoe houdt u de regie over de facilitaire diensten in uw zorginstelling? Wat biedt de toekomst u? Krijg op 30 juni 2015 antwoord op deze vragen en ontvang de handvatten om met een krimpend budget het maximale resultaat uit uw facilitaire afdeling te halen.