Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

Zo wil Rivierenland patiënten optimaal ondersteunen bij digitale zorg

Sytse Wilman
Redacteur Zorgvisie met als specialisme tech en innovatie in de zorg. Tevens stem van de podcast Voorzorg.
Een aansluiting op de Helpdesk Digitale Zorg is voor Ziekenhuis Rivierenland nog maar het begin in zijn streven patiënten optimaal te helpen om digitale hulpmiddelen te gebruiken. Een regionale helpdesk is een volgende stap en een fysieke ontmoetingsplek volgt snel, vertelt bestuurslid Wendy Bosboom.
Wendy Bosboom, bestuurslid Rivierenland: ‘In onze regio is de laaggeletterdheid vrij hoog, we moeten dus op zoek naar manieren om de patiënten te ondersteunen.’
Premium

Telemonitoring is in Ziekenhuis Rivierenland

Premium

Wilt u dit artikel lezen?

Neem Zorgvisie.nl een maand gratis op proef. Na een maand stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle artikelen lezen
  • Dagelijks de Zorgvisie nieuwsbrief

Al abonnee? Log dan in

1 REACTIE

  1. Genoemde button faciliteert wellicht download van dossier in xml-formaat. In kader van Vipp A2 maakten bijna alle ziekenhuizen dat mogelijk en testten dat zelf of met auditor. Omdat het download betreft zonder directe koppeling met PGO, moet patiënt de gegevens uploaden (en gedownloade gegevens verwijderen). Voor zo ver ik weet, is er één digitaal platform en PGO dat het dossier kan uploaden en inzichtelijk kan maken: Quli. In ons geval, gebeurt dat enkele honderden keren per maand. Goede informatie in het ziekenhuisportaal is dus fijn.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.