Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

Zo wil Rivierenland patiënten optimaal ondersteunen bij digitale zorg

Sytse Wilman studeerde Nederlands en journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij werkt sinds 2019 voor Skipr en Zorgvisie. Als senior redacteur heeft hij het specialisme technologie en innovatie in de zorg. Daarnaast is hij één van de makers van Voorzorg, de podcast voor de gezondheidszorg, waarvoor hij voice-over is, afleveringen monteert en interviews afneemt met interessante gasten.
Een aansluiting op de Helpdesk Digitale Zorg is voor Ziekenhuis Rivierenland nog maar het begin in zijn streven patiënten optimaal te helpen om digitale hulpmiddelen te gebruiken. Een regionale helpdesk is een volgende stap en een fysieke ontmoetingsplek volgt snel, vertelt bestuurslid Wendy Bosboom.
Ontwerp Zonder Titel (79)
Wendy Bosboom, bestuurslid Rivierenland: ‘In onze regio is de laaggeletterdheid vrij hoog, we moeten dus op zoek naar manieren om de patiënten te ondersteunen.’

Telemonitoring is in Ziekenhuis Rivierenland in

Registreren

Sytse Wilman studeerde Nederlands en journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij werkt sinds 2019 voor Skipr en Zorgvisie. Als senior redacteur heeft hij het specialisme technologie en innovatie in de zorg. Daarnaast is hij één van de makers van Voorzorg, de podcast voor de gezondheidszorg, waarvoor hij voice-over is, afleveringen monteert en interviews afneemt met interessante gasten.

1 REACTIE

  1. Genoemde button faciliteert wellicht download van dossier in xml-formaat. In kader van Vipp A2 maakten bijna alle ziekenhuizen dat mogelijk en testten dat zelf of met auditor. Omdat het download betreft zonder directe koppeling met PGO, moet patiënt de gegevens uploaden (en gedownloade gegevens verwijderen). Voor zo ver ik weet, is er één digitaal platform en PGO dat het dossier kan uploaden en inzichtelijk kan maken: Quli. In ons geval, gebeurt dat enkele honderden keren per maand. Goede informatie in het ziekenhuisportaal is dus fijn.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.