Het Spaarne scoort vier van de vier bolletjes voor praktische service tot adequate voorlichting over ingrepen en de nazorg.
Patiëntgerichtheid en dienstverlening
Achter de begrippen patiëntgerichtheid en dienstverlening gaat een berg gegevens schuil, legt Elsevier-onderzoeker Arthur van Leeuwen uit. Voor aandoeningen en behandelingen hebben de ziekenhuizen gedetailleerde gegevens verstrekt over voorlichting, behandeltraject, communicatie en faciliteiten. Ook is gekeken of ziekenhuizen digitale spreekuren hebben.
Bovengemiddeld
In totaal scoren twintig ziekenhuizen bovengemiddeld op patiëntgerichtheid en dienstverlening. Zij hebben vijf jaar achtereen een hogere score dan gemiddeld. De ziekenhuizen zijn: Antonius Ziekenhuis, Flevoziekenhuis, Gelre Ziekenhuizen Apeldoorn, Gelre Ziekenhuizen Zutphen, Groene Hart Ziekenhuis, Havenziekenhuis, IJsselland Ziekenhuis, Laurentius Ziekenhuis, Meander MC, Onze Lieve Vrouwe Gasthuis, Rijnstate Ziekenhuis, St. Anna Ziekenhuis, Slotervaartziekenhuis, Spaarne Ziekenhuis, Streekziekenhuis Koningin Beatrix, TweeSteden Ziekenuis, Ziekenhuis Bronovo, Ziekenhuis St Jansdal en Zuwe Hofpoort Ziekenhuis. De complete lijst ziekenhuizen inclusief scores is te vinden op de website van Elsevier.