Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

'Menzis misleidt klanten'

HILVERSUM - "Zorgverzekeraar Menzis heeft klanten die een tandartsverzekering hebben afgesloten, misleid." Dat stellen klanten van het bedrijf in een uitzending van het consumentenprogramma Kassa zaterdag.

100 %

In folders en vergoedingsoverzichten zou de verzekeraar 100 procent vergoeding beloven voor een groot aantal tandartsbehandelingen. Volgens de klanten blijken verzekerden echter in bijna alle gevallen het grootste deel van de nota zelf te moeten betalen.

Onduidelijk

In het televisieprogramma gaf lid van de Raad van Bestuur van Menzis, Ruben Wenselaar, toe dat Menzis "niet altijd even duidelijk" is geweest in de voorlichting. Wenselaar zei de folders, het vergoedingsoverzicht en de informatie op internet te zullen aanpassen.

Verkeerd ingelicht

Alle verzekerden met het betreffende tandartspakket, ruim 700.000, krijgen hierover komende week een brief. "Ik betreur het dat klanten zich verkeerd ingelicht voelen."

Vergoeding

Advocaat consumentenrecht Bas van Batenburg vindt het aanpassen van de folders onvoldoende. Volgens hem is er sprake van misleiding van de Menzis-klanten en hebben zij met terugwerkende kracht recht op volledige vergoeding van hun tandartskosten. "Bij de rechter maken klanten daar goede kans op."

Daarnaast moeten verzekerden volgens Van Batenburg de mogelijkheid krijgen per direct hun verzekering op te zeggen. Wenselaar liet weten dat Menzis niet van plan is alle kosten te vergoeden.
Menzis is met twee miljoen klanten een van de grootste ziektekostenverzekeraars. (ANP)

Lees ook:
Ledenraden Menzis stoppen fusie
Artsen huiverig voor Menzis centra

Administrator

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden