Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

NVZ lanceert imagocampagne

MAARSSEN -De Nederlandse ziekenhuizen willen af van negatieve beeldvorming. De NVZ vereniging van ziekenhuizen lanceert daarom een grootscheepse imagocampagne.

Met de campagne “Het ziekenhuis zorgt” wil de NVZ duidelijk maken dat dagelijks bijna 200 duizend medewerkers zich met “toewijding, professionaliteit, daadkracht en vernieuwing inzetten voor hun patiënten”. Via spotjes, posters en een nieuwe internetsite (www.hetziekenhuiszorgt.nl) wordt het publiek hier op gewezen.

Balans

Volgens NVZ-voorzitter Joan Leemhuis-Stout is de campagne nodig als tegenwicht voor de eenzijdige berichtgeving rond ziekenhuizen. “Het is van belang om misstanden aan te pakken, maar als er steeds een vergrootglas op wordt gelegd, slaat de balans door”, aldus Leemhuis in het Algemeen Dagblad. “Om te voorkomen dat patiënten het vertrouwen verliezen, laten ziekenhuizen een positief tegengeluid horen.’’

Missers

Als voorbeeld van negatieve beeldvorming noemt Leemhuis de recente aandacht voor patiënten die sterven als gevolg van medische missers. “Die aandacht was terecht, maar ziekenhuizen werken ook heel hard aan het verbeteren van kwaliteit.’’ De 87 deelnemende ziekenhuizen dragen de kosten, jaarlijks 10 duizend euro per kliniek, gezamenlijk. De campagne duurt drie jaar. (ZorgVisie - Philip van de Poel)

Beluister hier het radiospotje
Bekijk het interview met NVZ voorzitter Joan Leemhuis-Stout

Lees ook:

- Klink wil halvering aantal fouten in vijf jaar
- Veld geschokt over omvang medische missers
- Fouten ziekenhuizen eisen 1700 levens

Administrator

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden