Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Zorgvisie magazine, juli 2012

In het julinummer onder meer: de stijging van het aantal dementiepatiënten lijkt onstuitbaar, maar er ligt een Deltaplan klaar. Tien deskundigen adviseren het nieuwe kabinet. En marketing vraagt een zorgvuldige aanpak.
Zorgvisie magazine, juli 2012

Foto: Mieke Meesen

INTERVIEW
Buurtzorg treedt buiten zijn grenzen

Waar hij maar de kans krijgt, hervormt Jos de Blok de verpleegkundige (thuis)zorg.

Doen, laten en uitleggen
Tien experts adviseren waar het nieuwe kabinet moet doorpakken en waar gas terug te nemen. Heel belangrijk: leg duidelijk uit hoe en waarom.

Deltaplan tegen dementie
Een nationale aanpak van publiek-private samenwerking en internationaal onderzoek moeten de snelle stijging van het aantal dementerenden bedwingen.

Veranderen doe je zo
In Virginia Mason Medical Center zitten management en medisch specialisten op één lijn en is de patiëntenzorg beter en goedkoper geworden.

DOT biedt zo veel meer
Chrit van Ewijk van DBC Onderhoud kent de aanloopproblemen, maar steekt zijn hand in het vuur voor de zegeningen van het nieuwe financieringssysteem.

Koersen op zorginkoop
Politici dreigen de toekomst van de gezondheidszorg uit het oog te verliezen in hun ijver bezuinigingsdoelstellingen te halen en stemmen te winnen.

FOCUS MARKETING

  • Doodziek op tv
    De camera is overal, ook op de SEH. Lessen uit de commotie rond de tv-opnames in het VUmc.


  • Goede doelen
    Zorgverzekeraars dragen steeds vaker met marketing hun maatschappelijke rol uit.


  • Veelzeggende merken
    Een merk moet uitstralen wat de organisatie wil bereiken, en hoe.


  • Profileren in de ggz
    Wie en wat is belangrijk om uw doelgroep te bereiken?


Gerelateerde tags

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden