Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Rivierenland begint met registratiezuil

Ziekenhuis Rivierenland heeft eind september de patiëntregistratiezuil van Ricoh in gebruik genomen. Hiermee kunnen patiënten, die al in het ziekenhuisinformatiesysteem bekend zijn, zich zelfstandig aanmelden.
Rivierenland begint met registratiezuil

De patiëntregistratiezuil, dat door Ricoh en Logis.P is geïmplementeerd, laat de patiënt de ruimte om zich ouderwets aan te melden bij de baliemedewerker. De registratiezuil moet voor een verlaging van wachttijden en een verhoogde efficiency zorgen.

De specialist en de pasfoto

Rivierenland maakt gebruik van X/Care en het ziekenhuisinformatiesysteem (ZIS) van McKesson. Met de ingebruikname van de patiëntenregistratiezuil beschikt het ziekenhuis nu als eerste X/Care- gebruiker over een ‘patiënt self servicepunt’, oftewel een registratiezuil, waar patiënten zich zelfstandig of met ondersteuning van ziekenhuismedewerkers, kunnen registreren. De patiënt kan bij de zuil of aan de balie een pasfoto laten maken. Deze wordt vervolgens aangeboden aan X/Care, zodat de specialist meteen kan zien of naam en gezicht overeenkomen.

Ponskaartjes exit

Het ziekenhuis in Tiel heeft naast de introductie van de registratiezuil, ook besloten de ponskaartjes te vervangen door een patiëntenpas voorzien van een tweedimensionale barcode en een pasfoto. Ook van deze pas is Ricoh de leverancier. Dit identificatiebewijs kan direct door de zuil worden uitgelezen, waarbij onder meer burgerservicenummer en de controle op het verzekeringsrecht COV worden uitgevoerd.

(ICTzorg – ICTzorg / Twitter)

Mario Gibbels

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden