Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

‘Patiënten moeten wennen aan open communicatie’

Patiënten moeten eraan gewend raken dat een ziekenhuisafdeling bij problemen soms tijdelijk sluit en dat daarover open wordt gecommuniceerd. Dat zegt bestuurder Johan Dorresteijn van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam vandaag in De Volkskrant. Dorresteijn vindt dat naburige ziekenhuizen behoren te helpen met de opvang.
‘Patiënten moeten wennen aan open communicatie’

Dorresteijn reageert in de Volkskrant op de problemen bij het Ruwaard van Putten Ziekenhuis. Dorresteijn in de krant: ‘Voeger zou een ziekenhuis zeggen: ik heb een probleem, hoe los ik dat op? Men zweeg het liefst tegen de buitenwereld. Nu zoeken we in de regio meteen contact met elkaar en maken we dat openbaar. Daar gaat iets aan vooraf: een ziekenhuis moet hulp durven vragen. Dat heeft het Ruwaard goed gedaan.’ Hartpatiënten uit Spijkenisse worden nu opgevangen door het Maasstad en Ikazia Ziekeknhis in Rottedam en Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis in Dirksland. (Volkskrant)

Lees meer:

Cardiologen Ruwaard van Putten geschorst door IGZ
130 patiënten Ruwaard moeten uitwijken
Ook polikliniek cardiologie Ruwaard gesloten

Gerelateerde tags

2 reacties

  • no-profile-image

    Karel G

    Volgens mij kun je het voor veel Nederlanders gewoon niet goed doen, vertel je niets dan ben je achterbaks, ben je open dan ben je ook achterbaks......

  • no-profile-image

    P.Lukken

    Hallo, de wereld op z'n kop.
    Ziekenhuizen werken met doofpotten. Patienten zijn het slachtoffer!
    Straks is de patient nog schuldig ook aan de hoge salarissen van de bestuurders.

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden