Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Administratie Orbis Thuis plat door IT-probleem

Mario Gibbels
Meer dan vijfduizend thuiszorgcliënten van Orbis in Midden- en Zuid-Limburg vrezen een naheffing. Zij hebben volgens dagblad De Limburger namelijk sinds juni geen nota's meer gehad voor de betaling van de eigen bijdrage. Dit is het gevolg van automatiseringsproblemen.

Doordat de administratieve systemen faalden zijn cliënten bang dat ze binnenkort het hele bedrag ineens moeten overmaken. Rekeningen voor de eigen bijdrage worden verstuurd en geïnd door het Centraal Administratie Kantoor. Orbis-woordvoerder Paul ’t Lam laat weten dat het probleem wordt veroorzaakt doordat “de software die we lieten schrijven niet geheel matcht met die van het CAK”. Hij weet niet wanneer het probleem is opgelost.

Directeur Desirée Schaapkens van de huishoudelijke hulp BV zegt dat mensen niet zijn gebeld om hen niet “ongerust te maken”. Wie zelf belde, kreeg het advies het geld “maar even opzij te zetten.” (ICTzorg)

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.