Bij de patiëntregistratiezuil laat de patiënt zijn/haar identiteitsbewijs uitlezen. De patiënt kan met deze zelfservice-zuil ook gegevens controleren en indien nodig, wijzigen. Daarnaast produceert de registratiezuil een actueel ponsplaatje voor de patiënt. De patiëntenregistratiezuil vermindert onder andere lange wachttijden en de kans op fraude. Nieuwe patiënten en ‘uitzonderingspatiënten’ worden aan de inschrijfbalie met behulp van de balieconfiguratie, die een gekoppelde IDscanner en een webcam bevat, ingeschreven.
Ziekenhuisinformatiesysteem
Op termijn gaat het ponsplaatje bij Alysis verdwijnen. Het plaatje wordt vervangen door een patiëntpas met foto waar alle patiëntgegevens door middel van een barcode of chip af te lezen zijn. Ook kan de zuil dankzij de koppeling tussen het ziekenhuisinformatiesysteem (ZIS) en het afsprakensysteem de patiënt direct een print met een routebeschrijving naar de juiste poli bezorgen. Op de juiste poli aangekomen laat de patiënt opnieuw zijn pasje uitlezen, waarna het bijvoorbeeld mogelijk is dat de wachttijd voor het consult op een display verschijnt. De software van Logis.P, die in de zuilen is geïnstalleerd, kan zorgen voor het terugdringen van no-shows van patiënten bij specialisten door bijvoorbeeld het sturen van een afspraakherinnering via e-mail of SMS alerts. (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)
ICTzorg magazine
Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.
Lees ook:
Patiëntenlogistiek Gelre ziekenhuizen door Ricoh
Patiëntregistratiezuil van Ricoh bij Alysis en Ziekenhuis Rivierenland