Thiadens: “In 2010 werd bijna zes miljoen meer omzet gerealiseerd met twintig mensen minder dan bij aanvang van het jaar in dienst waren. Het heeft hier en daar op afdelingen best gekneld. We hoorden veel terug van afdelingen en tijdens medewerkerbijeenkomsten. Maar telkens bleek de prima betrokkenheid bij ons ziekenhuis en we gingen voor onze patiënt.” Volgens de voorzitter komt het ziekenhuis nog steeds als patiëntvriendelijkste van Limburg uit de bus in alle enquêtes. “Ik ben van deze beide bereikte resultaten onder de indruk en ons management wil dat uitdrukken met deze geste voor alle medewerkers.”
Goed bezig
“Het feit dat Laurentius nog steeds het patiëntvriendelijkste ziekenhuis van Limburg is gebleven in 2010, en nu ook een mooi financieel resultaat kan laten zien bewijst dat we goed bezig zijn”, vervolgt Thiadens. “Deze omwenteling hebben we gerealiseerd dankzij de betrokkenheid van de medewerkers, niet meer dan logisch dat ze hiervoor een attentie als blijk van erkentelijkheid van ‘hun ziekenhuis’ voor de geleverde inspanningen terugkrijgen.” (Zorgvisie – Mark van Dorresteijn | Twitter)
Zorgvisie magazine
Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.
Goed om te lezen. Hulde voor het bestuur!