Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Cliënten Zorggroep Almere gebruiken graag e-health

Annelies Vermeulen
Ruim 80 procent van de geënquêteerde cliënten van Zorggroep Almere maakt gebruik van het online aanvragen van herhaalrecepten. Dat blijkt uit een enquête die Zorggroep Almere hield onder cliënten. Bijna 30 procent geeft aan wel eens een vraag te stellen aan een hulpverlener via internet. Ongeveer 45 procent geeft aan dit in de toekomst te willen doen. Bijna 30 procent geeft aan wel eens een vraag te stellen aan een hulpverlener via internet. Ongeveer 45 procent geeft aan dit in de toekomst te willen doen.
Cliënten Zorggroep Almere gebruiken graag e-health

Andere vormen van vragen stellen, bijvoorbeeld via chat of skype, zijn met respectievelijk 18 en 9 procent minder in trek.

De meeste inzenders (zo’n 60 procent) vinden e-health gemakkelijk omdat ze niet afhankelijk zijn van kantoortijden. Zo’n 15 procent geeft aan het omzeilen van wachttijden aan de telefoon als grootste voordeel gezien. Ook zo’n 15 procent ervaart als groot voordeel dat gezondheidszorg met e-health vanuit huis is te regelen. Zeven procent van de inzenders zegt dankzij e-health sneller van de klachten af te zijn. (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)

ICTzorg magazine

Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.

Lees ook:

Zorggroep Almere start online fysiotherapie

‘E-health moet speciaal keurmerk krijgen in ggz’

Britse ziekenhuizen gaan werken met e-health cloudprogramma

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.