Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

Denemarken-Nederland: waarom we deze wedstrijd steeds verliezen

In februari 2015 begon ik als redacteur bij Skipr. Zorgvisie was toen nog de grote concurrent. Sinds 2019 maken we met één redactie deze twee titels én Qruxx, ons platform over waardegedreven zorg. Nog altijd schrijf ik met veel interesse over de organisatie van de Nederlandse gezondheidszorg, van vastgoed en finance tot de belangen van patiënten en zorgmedewerkers. Daarnaast ben ik nu adjunct-hoofdredacteur. Met veel trots draai ik als spil in de goed geoliede machine die onze redactie is.
Deze week brengt het Deense kroonprinselijke paar Frederik en Mary een staatsbezoek aan Nederland. Voor een deel staat dat in het teken van zorginnovatie en wat de twee landen van elkaar kunnen leren. Een paneldiscussie zoomde in op de rol van ziekenhuizen bij digitalisering en zorg thuis. Wie goed luisterde, hoorde de brute ontleding van de vele opgaven in de Nederlandse zorg.
Danish Royal Visit To The Netherlands 2022
Premium

De Deense gezondheidszorg staat hoog

Premium

Wilt u dit artikel lezen?

Neem een (proef)abonnement op Zorgvisie. Na een maand stopt het gratis proefabonnement automatisch.


    Al abonnee? Log dan in

    In februari 2015 begon ik als redacteur bij Skipr. Zorgvisie was toen nog de grote concurrent. Sinds 2019 maken we met één redactie deze twee titels én Qruxx, ons platform over waardegedreven zorg. Nog altijd schrijf ik met veel interesse over de organisatie van de Nederlandse gezondheidszorg, van vastgoed en finance tot de belangen van patiënten en zorgmedewerkers. Daarnaast ben ik nu adjunct-hoofdredacteur. Met veel trots draai ik als spil in de goed geoliede machine die onze redactie is.

    2 REACTIES

    1. Lees alle reacties
    2. Ook in Nederland kan de patiënt beschikken over alle zorggegevens, inclusief eigen registraties (en die van naasten). En willen we dat deze gedeeld kunnen worden, ook onderweg. Daarvoor is de patiënt toch de hub denk ik:
      1. De patiënt is zelf de enige constante in alle zorgprocessen,
      2. kent als enige het persoonlijke sociale en zorg-netwerk,
      3. kan als enige eigen registraties en gegevens uit verschillende bronnen consolideren en
      4. heeft belang bij het tijdig, veilig en gecontroleerd beschikbaar zijn van gegevens, altijd en overal.

      Zie de PGO als Tui-app:
      a. alle patiënten hebben een unieke en samenhangende reis door de zorg.
      b. professionals krijgen als ‘tijdelijk reisgezelschap of -organisatie’ de beschikking over gegevens.

    Geef uw reactie

    Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.