HMC gebruikt zorgmessenger voor samenwerking huisartsen

In de regio Haaglanden start het Haags Medisch Centrum (HMC) als eerste ziekenhuis met het gebruik van een zorgmessenger die geïntegreerd is in de ZorgDomein omgeving. Bijna alle huisartsen gebruiken het digitale platform ZorgDomein om patiënten door te verwijzen naar eerste- en tweedelijns vervolgzorg.
gesprek400.jpg

Zorgverleners die deelnemen aan ZorgDomein kunnen onderling informatie uitwisselen over een patiënt, in een beschermde, veilige omgeving. Het is nu bijvoorbeeld voor huisartsen mogelijk om met deze berichtenservice voortaan veilig te communiceren via hun mobiel of computer met de specialisten van het ziekenhuis. De naam van deze service is ZorgDomein Patiëntoverleg.

WhatsApp
Eén van de belangrijkste voordelen van de zorgmessenger is dat deze beveiligd is, waardoor privacy gewaarborgd is. Iets wat bij WhatsApp bijvoorbeeld niet zo is. Walter Balestra, CEO van ZorgDomein: ‘De messenger is bedoeld voor al die momenten waarop huisartsen, specialisten en andere zorgverleners veilig en efficiënt willen overleggen over niet-spoedeisende patiënten. Zij vinden het daarbij heel handig dat ze patiëntinformatie kunnen meesturen en opslaan in het eigen informatiesysteem.’

Dossier Apps
Zorgverleners en patiënten maken steeds vaker gebruik van medische apps op hun smartphone of tablet. Apps maken zorgregistratie en zelfmanagement eenvoudiger. Apps zijn er voor alle platformen: Android, Windows en iOS. Toch werken zorgverleners opvallend vaker met de iPhone of iPad in hun werk.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.