HR-afdelingen ontevreden over software

Een verrassend grote minderheid van de HR-afdelingen bij zorginstellingen is ontevreden over het softwarepakket dat ze het meest gebruiken. Dat blijkt uit een enquête van Zorgvisie en P&Oactueel onder medewerkers van zorginstellingen. Bijna 20 procent van de geënquêteerden geeft aan ontevreden te zijn over de prestaties van het pakket en de ondersteuning vanuit de leverancier.
HR-afdelingen ontevreden over software
Foto: Arno Massee

De respondenten geven als belangrijkste ergernissen aan dat verwachtingen niet worden waargemaakt, dat de software niet gebruiksvriendelijk is, dat de interfaces met andere systemen niet functioneren, dat er te veel bugs zijn bij de oplevering en dat de ondersteuning bij de implementatie onvolledig is.

Beslissing

Opvallend is verder dat zorginstellingen er gemiddeld zeven maanden over doen om een beslissing te nemen over de aanschaf van een nieuw softwarepakket.En daarbij is er geen relatie met de omvang van het bedrijf. Kleine en grote bedrijven doen even lang over het beslissingsproces’, aldus onderzoeker Paul van der Meer van bureau Tera

7
36

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.