Indien niets bekend, altijd reanimeren’

Indien de wens van de patiënt en familie niet bekend is, moeten zorgverleners altijd reanimeren. Dat zegt beroepsvereniging voor verpleegkundigen en verzorgenden V&VN in reactie op een tuchtzaak deze week over een verpleegkundige die een man weigerde te reanimeren.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
reanimatiefotostock.jpg
Foto: Istock

Een 65-jarige verpleegkundige van de Ommelander Ziekenhuis Groep (OZG) stond deze week voor het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg, omdat zij op 26 augustus 2015 in het ziekenhuis in Winschoten een patiënt niet heeft gereanimeerd. De 72-jarige man overleed. Het ziekenhuis diende een klacht bij de IGZ die de zaak aanhangig maakte bij het tuchtcollege. De patiënt in kwestie leed aan darmkanker en had uitzaaiingen. Hij was volgens de verpleegkundige in werkelijkheid zieker dan in het dossier was beschreven. De vrouw zette de man op een po-stoel. Toen ze terugkwam lag hij scheef in die stoel. Ze riep er twee

0
211

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een proefmaand af en lees al onze premium artikelen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.