Het netwerk moet de communicatie verbeteren tussen staf onderling, tussen patiënt en medische verzorging en tussen centrale receptie, poliklinieken en patiënten/huisartsen.
Nieuw communicatienetwerk
Het telefonienetwerk draait op een IP netwerk en beslaat meerdere locaties. Het netwerk wordt ondersteunt door NEC’s UNIVERGE SIP@Net communicatieserver. Met hardware- en software virtualisatie is de voorziening zo ingericht dat het geheel goed blijft functioneren wanneer één of meer onderdelen defect raken of verloren gaan (volledige redundantie).
Voor de mobiele bereikbaarheid van medewerkers is gekozen voor een Private GSM oplossing die samen met de NEC communicatieservers geïntegreerde spraak- en berichtenverkeer voor verplegend en ondersteunend personeel mogelijk maakt, inclusief koppeling met het verpleegoproepsysteem.
Ook een klant contact center maakt onderdeel uit van het nieuwe netwerk. Hiermee worden de poliklinieken ondersteund in het efficiënt inrichten van afsprakenverkeer en flexibele en klantvriendelijke patiëntcommunicatie.
Isala klinieken
De Isala klinieken in Zwolle heeft 5413 medewerkers en 994 beschikbare bedden. Per jaar verzorgen de Isala klinieken meer dan 550.000 polikliniekbezoeken, 47.000 klinische opnames en 51.000 dagbehandelingen.
(Zorgvisie/ICT – Mark van Dorresteijn | Twitter | Foto: )