Zorginstellingen steken te veel tijd en geld in basis IT-voorzieningen, zoals werkplekkenbeheer, het netwerk en de serverruimtes. Zij zouden deze elementaire IT-voorzieningen moeten uitbesteden. Dat stelt Jan de Boer, partner bij KPMG Management Consulting.
Door de meest elementaire IT-voorzieningen uit
En daarmee is door de vorige sprekers alles gezegd!
Hear hear!
@adje rem. Heel goed gezien. Laat al die ICT ontwikkelburo’s software pakketten VOOR EIGEN KOSTEN maken voor de zorg op allerlei gebied. Laat ze demonstreren en als ze geschikt zijn, huur ze dan met een service contract. Beding een scherpe prijs als je dat voor alle zorgcentra gaat regelen. Klaar is kees. Wij gaan op onze PC of mobieltje toch ook geen toepssingen ontwikkelen. Dat wordt voor ons gedaan en wij maken er in onze prepaid of abonnmenten gebruik van. Ik kom uit de automatisering (1957-1996). Waar KPMG en Klink en consorten naar vissen is een heel heel dure IT-opdracht en als het een debacle wordt (allemaal meegemaakt) dan weten ze zich er mooi uit te lullen: WEER MILJOENEN OF MILJARDEN ZORGGELD NAAR DE FILISTIJNEN
Beste collega van Klink .Wel erg doorzichtige advertentie.
Deze meneer verdient waarschijnlijk zijn boterham met dit soort trajecten. Het is echter duidelijk aangetoond dat uitbesteden nooit tot een verlaging van de kosten en verbetering van van de dienstverlening leid. Uitbesteden verlaagt de tevredenheid van de eindgebruikers, het duurt langer voordat problemen zijn opgelost. Er zijn een paar kleine deelgebieden waarin uitbesteding een voordeel kan brengen. Uitbesteden kan een strategische keuze zijn of een oplossing indien men geen voldoende gekwalificeerd personeel of financien heeft. Maar uiteindelijk zijn de kosten hoger en de tevredenheid van eindgebruikers neemt aanmerkelijk af.